Makrofotos af Grand Seiko SBGR311 + lidt tanker efter 1 måneds ejerskab
Hej alle

Jeg fik gang i mit gamle “systemkamera” (Sony NEX-5R) igen i dag, og jeg ville forsøge mig med lidt makrofotos... Det er ikke perfekte billeder, men der kom da lidt brugbart ud af det

İmage
İmage
İmage
İmage

Jeg kunne godt tænke mig at blive bedre til makrofotos - og måske burde jeg også ønske mig en rigtig makrolinse. Disse billeder er taget med extension foran linse til at kunne fokusere tættere på.

Derudover så er jeg bare super glad for dette Grand Seiko - altid skønt at se på den skive som skifter meget nuance ift lyset. Og så reflekterer timemarkører og hænder også lyset på en “speciel” måde som jeg ikke har prøvet med andre ure.

Har vundet ca. 10 sekunder i alt siden at jeg købte det for lidt over 1 måned siden - hvor den for det meste af tiden har været på armen

En ting jeg var i tvivl om, var om det ville være et “for pænt” et ur, da jeg ellers mest har haft dykkerure og andre sportsure. Og jeg har jeg mest bevæget mig i Omega verdenen og dette er lidt mere over mod et Aqua Terra - og måske endnu mindre sportslig end det. Men jeg syntes ikke det har været et issue endnu, det går egentlig fint til de fleste situationer uden at virke for pænt. Men jo lige til badeland og strandture mv. har jeg haft skiftet til en dykker...

Alt i alt stadig en happy camper
Mvh Danny  Icon_smil
Svar
Rigtig flotte billeder og et SUPER flot ur :-)

Jeg har også researchet macrofotografering på nettet og overvejer også lidt om jeg skal investere i noget grej - omvendt, så skulle man måske heller bruge pengene på endnu flere ure :-)
Svar
Smukt ur med mange flotte detaljer Icon_Up
De venligste hilsner, John
Svar
(03-09-2018, 09:36 PM)onkeldunkel Skrev: Rigtig flotte billeder og et SUPER flot ur :-)

Jeg har også researchet macrofotografering på nettet og overvejer også lidt om jeg skal investere i noget grej - omvendt, så skulle man måske heller bruge pengene på endnu flere ure :-)

Tusind tak Icon_Up 

Hehe jaa, det er ikke nemt  Icon_e_biggrin1  Jeg tænker måske at nøjes med et makroobjektiv til Sony’et, det kan fås et originalt til ca. 1650 kr

(03-09-2018, 09:52 PM)Joepete Skrev: Smukt ur med mange flotte detaljer  Icon_Up

Enig, Grand Seiko kan noget med detaljer og finish Icon_Up
Mvh Danny  Icon_smil
Svar
Utrolig smuk skive som skal ses live og selv på billederne er det smukt.

Det er et charmerende ur der har de mange ansigter, som jeg kalder det, når uret skifter look alt efter hvordan lyset falder ind. Disse ure kan også være svære at fotograferer så det specielle ynglings look sider lige i skabet eller rettere på fotoet.

Om man skal købe makro objektiver og lyskasse til at få det helt rigtige billede, er ofte en kort fornøjelse med mindre man har gang i noget produktfoto til et firma.

Forøvrigt kan man godt skyde nogle fede billeder med et kompaktkamera når det kommer til makro, hvis man ellers kender til manuelle indstillinger Icon_blink
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
Tak for din kommentar Michael Icon_Up

Ja, det kan godt være svært at fange en urskives unikke skær, når den virkelig skifter karakter efter lyset.

Jeg tror ikke at jeg vil rode mig ud i lyskasser mv. - men evt bare et makroobjektiv der kan bruges til “hverdags-makro-opgaver” - men nu kan jeg i hvert fald starte med at skrive det på min altid voksende ønskeseddel Icon_smil
Mvh Danny  Icon_smil
[-]
  • Miwes
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)