Lidt hjælp til Grand Seiko
Hej,

Er er på udkig efter et Grand Seiko og er faldet over et SBGR001, men er lidt i tvivl om hvad prisen skal ligge på sådan et som full-set?

Nogen som måske kan hjælpe her?
Svar
Er det i Sverige du har kig på? Hvis ja, så syntes jeg prisen virker helt OK for et næsten ubrugt.

Vær dog opmærksom på at selvom uret er købt sidste år, så er uret fra 2003 (se inspektions-certifikatet).

Du er også opmærksom på at uret er 37 mm?

God GS jagt, det er super lækre ure - jeg er ovenud glad for mit Icon_Up
Mvh Danny  Icon_smil
Svar
Hej,

Ja, det er en fra Sverige. Har ikke spurgt ind på hvilket år det var fra, men kunne læse at det var udtaget fra forhandleren i år. Men det kunne du hjælpe med kan jeg se Icon_smil

Har godt læst de er 37mm, men synes de virker større på. De andre jeg har kigget på er 42mm og prisen er så også noget mere.

Alternativ har jeg kigget på “lillebror” uret Presage som også er virkelig lækkert dog ikke samme kram som GS.
Svar
Det må være det samme vi taler om så (og nej, jeg er skam ikke ved at købe det - holder bare øje med markedet) Icon_smil

Hvis du har prøvet et og størrelsen er god til dig, så er det bare at gå efter det Icon_Up

I Presage serien er der også mange flotte ure, men de er generelt også lidt mere “dressy” end de fleste GS’ere.
Mvh Danny  Icon_smil
Svar
(05-08-2018, 10:27 AM)PiterDK Skrev: Hej,

Ja, det er en fra Sverige. Har ikke spurgt ind på hvilket år det var fra, men kunne læse at det var udtaget fra forhandleren i år. Men det kunne du hjælpe med kan jeg se  Icon_smil

Har godt læst de er 37mm, men synes de virker større på. De andre jeg har kigget på er 42mm og prisen er så også noget mere.

Alternativ har jeg kigget på “lillebror” uret Presage som også er virkelig lækkert dog ikke samme kram som GS.

Hvis uret er produceret i 2003 og ikke har fået service, så er olien ikke særlig smørbar mere.
[-]
  • MichaelA
Svar
Nå, det blev ikke til det GS alligevel. Jeg havde misset at der var en pæn stor skramme på lynetten og års tallet kom jeg også i tvivl om. Jeg forsætter min jagt efter et andet GS.
Svar
Selve jagten skal man heller ikke undervurdere, held og lykke med det!
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)