19-02-2018, 01:47 PM
Jeg ville bare sige at man skal tænke sig godt om hvis man køber et Omega ur og der ønskes service ved Swatchgroup.
Mit tilfælde er at jeg for 5 år siden købte et Omega Seamaster Pro Chronograph i guld og stål. Uret er fra 1998. Meget pænt velholdt.
Efter 4 år gik kronen og kronerør og jeg tog det til Klarlund. Derudover var gangreserven kun 12 - 15 timer ved chronographen kørende og timeviser til cronographen gik ikke i stå når chronograhen stoppede. Gangreserve når chronograph ikke kørte var 40 - 44 timer så det var jo fint nok.
Over 10 ugers ventetid hos Klarlund for service + over 10 ugers ventetid hos Swatchgroup i Hellerup.
Men i Tyskland ved Swatchgroup var der 9 - 10 ugers ventetid og det var det hurtigeste sted, så uret er sendt dertil. Fint nok.
Det får den store tur med opgradert urværk og ny krone. Sådan set fint nok. Men nu fik jeg et opkald fra Klarlund at da Swatchgroup i Tyskland synes at låsen ikke lever op til deres standarder, så vil de skifte den.
Låsen har en rids i den, men jeg synes ikke noget andet var galt og da jeg kun går med uret 5 - 10 dage om måneden og uret ellers er på winder, ville jeg ikke lade det lave. Her er så problamatikken. Swatchgroup vil overhovedet ikke give uret service hvis låsen ikke skiftes. Så det var jeg så tvunget til. Men er jo nærmest gidsel. Men kunne jo også nøjes med en uauterizeret forhandler, og få skiftet nogle dele og så måske spare 30 - 60 % af prisen, men for mig er det nu dejligt at få opgradert værket fra 1164 A til 1164 B og med 2 års garanti. Det er jeg da villig til at betale for, men det er jo vildt at de nægter at give uret service.
Det er bestemt ikke god service fra Swatchgroup side.
Mit tilfælde er at jeg for 5 år siden købte et Omega Seamaster Pro Chronograph i guld og stål. Uret er fra 1998. Meget pænt velholdt.
Efter 4 år gik kronen og kronerør og jeg tog det til Klarlund. Derudover var gangreserven kun 12 - 15 timer ved chronographen kørende og timeviser til cronographen gik ikke i stå når chronograhen stoppede. Gangreserve når chronograph ikke kørte var 40 - 44 timer så det var jo fint nok.
Over 10 ugers ventetid hos Klarlund for service + over 10 ugers ventetid hos Swatchgroup i Hellerup.
Men i Tyskland ved Swatchgroup var der 9 - 10 ugers ventetid og det var det hurtigeste sted, så uret er sendt dertil. Fint nok.
Det får den store tur med opgradert urværk og ny krone. Sådan set fint nok. Men nu fik jeg et opkald fra Klarlund at da Swatchgroup i Tyskland synes at låsen ikke lever op til deres standarder, så vil de skifte den.
Låsen har en rids i den, men jeg synes ikke noget andet var galt og da jeg kun går med uret 5 - 10 dage om måneden og uret ellers er på winder, ville jeg ikke lade det lave. Her er så problamatikken. Swatchgroup vil overhovedet ikke give uret service hvis låsen ikke skiftes. Så det var jeg så tvunget til. Men er jo nærmest gidsel. Men kunne jo også nøjes med en uauterizeret forhandler, og få skiftet nogle dele og så måske spare 30 - 60 % af prisen, men for mig er det nu dejligt at få opgradert værket fra 1164 A til 1164 B og med 2 års garanti. Det er jeg da villig til at betale for, men det er jo vildt at de nægter at give uret service.
Det er bestemt ikke god service fra Swatchgroup side.