Swatchgroup og Omega
Jeg ville bare sige at man skal tænke sig godt om hvis man køber et Omega ur og der ønskes service ved Swatchgroup.

Mit tilfælde er at jeg for 5 år siden købte et Omega Seamaster Pro Chronograph i guld og stål. Uret er fra 1998. Meget pænt velholdt.

Efter 4 år gik kronen og kronerør og jeg tog det til Klarlund. Derudover var gangreserven kun 12 - 15 timer ved chronographen kørende og timeviser til cronographen gik ikke i stå når chronograhen stoppede. Gangreserve når chronograph ikke kørte var 40 - 44 timer så det var jo fint nok. 

Over 10 ugers ventetid hos Klarlund for service + over 10 ugers ventetid hos Swatchgroup i Hellerup.

Men i Tyskland ved Swatchgroup var der 9 - 10 ugers ventetid og det var det hurtigeste sted, så uret er sendt dertil. Fint nok.

Det får den store tur med opgradert urværk og ny krone. Sådan set fint nok. Men nu fik jeg et opkald fra Klarlund at da Swatchgroup i Tyskland synes at låsen ikke lever op til deres standarder, så vil de skifte den.

Låsen har en rids i den, men jeg synes ikke noget andet var galt og da jeg kun går med uret 5 - 10 dage om måneden og uret ellers er på winder, ville jeg ikke lade det lave. Her er så problamatikken. Swatchgroup vil overhovedet ikke give uret service hvis låsen ikke skiftes. Så det var jeg så tvunget til. Men er jo nærmest gidsel.  Men kunne jo også nøjes med en uauterizeret forhandler, og få skiftet nogle dele og så måske spare 30 - 60 % af prisen, men for mig er det nu dejligt at få opgradert værket fra 1164 A til 1164 B og med 2 års garanti. Det er jeg da villig til at betale for, men det er jo vildt at de nægter at give uret service.

Det er bestemt ikke god service fra Swatchgroup side.
Svar
Det er så forbandet at være i kløerne på andre og de sætter dagsordenen, men hvad skal man gøre Icon_blink
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
Spørgsmålet er jo så bare om urmærkerne vælger denne løsning fordi de :
1) Vil tjene ekstra penge
2) Ikke vil have siddende på sig at de sender noget retur til kunden der ikke er 100% i orden.
Eller begge?
[-]
  • julle
Svar
(19-02-2018, 02:31 PM)mojohe67 Skrev: Spørgsmålet er jo så bare om urmærkerne vælger denne løsning fordi de :
1) Vil tjene ekstra penge
2) Ikke vil have siddende på sig at de sender noget retur til kunden der ikke er 100% i orden.
Eller begge?

De ønsker, som Rolex, at tingene nærmest skal være så tæt på som nyt uden at skifte alt ud. Det er deres filosofi og de værner om kvaliteten af mærket. Ligesom andre store brands. Selv Breitling kan finde på at skifte skive og visere ved service. Ved ikke om de ligefrem kræver det hvis de finder det nødvendigt og kunden ikke vil.

Servicecenterne har så travlt, så jeg tror ikke på den med at de skal bare tjene en del penge. Klarlund og Swatchgroup var begge booket op i over 10 uger, så begge steder fandt ud af sammen af Swatchgroup i Tyskland var de hurtigeste.

Jeg kune i øvrigt hos Klarlund selv vælge kun at få skiftet krone og kronerør uden trykprøving. Eller med trykprøvning eller fuld service. Der var disse 3 valgmuligheder. Måske kunne Halse gøre det på 5 uger. Hvem ved. Men nu er jeg på Sjælland.
Svar
Jeg synes ofte at man hører om et kronerør der skal skiftes og tænkte på om det er den hyppigste "sygdom" blandt vores ure og hvordan opstår disse fejl med kronerøret.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
(19-02-2018, 05:39 PM)Miwes Skrev: Jeg synes ofte at man hører om et kronerør der skal skiftes og tænkte på om det er den hyppigste "sygdom" blandt vores ure og hvordan opstår disse fejl med kronerøret.

Du kan nok ikke lide mit svar: Folk fumler med det, og ødelægger gevindet i kronerøret/kronen. Normalt skiftes begge dele, og ikke kun kronerør, men også kronen.
Der skal jo to stykker gevind til, for at det fungerer.... Icon_blink
Så ja det er en hyppig fejl på vandtætte ure med skruekrone.
Selv prøver jeg på at fortælle folk at de skal være forsigtige og omhyggelige med deres skruekrone, men tro mig. Der findes folk der overhovedet ingen følelse har i deres fingre.... det skal bare skrues sammen......bum færdig med det.... Icon_blink
Mvh
Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)