Den afslørende detalje
Der er jo slet ikke nogen tvivl om at forståelsen ændres i den grad, når man får syn for sagen og det må man sige at disse nye værktøjer giver.

I mange år har det været et stort ønske at eje sådant et værktøj der kunne få et kig ind i denne verden helt tæt på og ikke mindst giver det en helt anden indsigt i hvorfor en overflade bare ikke er en overflade, men måske et helt bjerglandskab af dybe kløfter og sådan kan de små ridser afsløre problemer omkring et ur-værk.

Nu kan det virke lidt underligt at jeg som ikke er urmager har denne trang til at skulle kigge helt tæt på, men det gælder ure, som ædelsten og så meget andet...jeg synes det er vildt spændende, men det koster kassen og derfor bliver det vist nok kun ved drømmen indtil videre.

Her på min arbejdsplads har vi mikroskoper til bla. når der sættet sten i smykker og analyse af overflader, så kan da bruge dem, men de er ikke helt i den liga du ser her i filmen, men tag et kig og det er da vildt spændende software der anvendes.

Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • cfnissen
Svar
Tak for den video. Vildt at se hvad de så lige kan gøre i softwaren når først videoen er taget. Kunne være sjovt at bruge dette til at kigge på finish hos Patek, Dufour, Credor mv. og se hvem der vinder.

I øvrigt ser det da ud til at være en spændende ‘videokanal’.

Claus

Sent from my iPad using Tapatalk

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)