Going kinetic !!
Så er der lidt nyt på ur-fronten her hvor mit håndled ellers i lang tid har været optaget af mit Aerospace Evo - og den "lille" nytilkomne, der netop er afhentet i GLS Pakkeshop, er da på næsten alle måder også Aerospace´s diametrale modsætning !!  Icon_e_biggrin1

Det er nok en mild underdrivelse at påstå, at jeg godt kunne mærke det en smule, da jeg gik fra Aerospace´s 102 gram titanium til den nytilkomnes "whopping" 230 gram stål og størrelse som en junior leage ishockey puck !!  Icon_lol

Tak til Runzuk for en fin byttehandel med mit Turtle SRP777 og hans Seiko Kinetic GMT Diver´s SUN 019p1 !!  Icon_Up

İmage

Uret er mit første ur med kinetic værk - altså et quartz værk, der bliver opladet af en rotor, på samme måde som mekaniske automatiske ure bliver trukket op af en rotor. Jeg er spændt på dette koncept og hvordan jeg falder i spænd med det.

Når uret er fuldt opladt er dets "gangreserve" på 6 måneder - screw down pusheren over selve kronen er til at måle hvor meget strøm, der er lagret på uret. Niveauet angives med sekundviseren, der så bevæger sig i 4 x 5-sekunders intervaller, hvor 1 interval er det laveste og 4 er det højeste.

Som navnet angiver har uret en GMT funktion, der vises med den skeleterede "timeviser" - der er et diskret dato vindue kl. 4, som er anbragt, så det ikke griber ind i timemarkeringerne, der iøvrigt er meget høje, markante og er applikerede således at det sammen med chapter ringen og den kraftige shroudede dykkerkrans, giver skiven et dybt 3-dimensionelt udseende.

Selve den egentlige urkasse er omgivet af et massivt stål "shroud", som er meget fint slebet og forarbejdet og urets helhedsindtryk mht. forarbejdning, tilpasning og finish i det hele taget, er meget fornemt - man fornemmer klart, at man får rigtig meget ur for pengene ......... ikke kun vægtmæssigt, men også kvalitetsmæssigt  Icon_blink

Urets lænke er ganske udmærket - endlinks starter på 24mm og lænken smaller derefter straks ind efter det første link til fornuftige 22mm. Lænken er pæn i finish og kvaliteten er udmærket, men et niveau eller to under urkassens og skivens kvalitetsindtryk. Den er lidt løs i det og låsen er Seikos alm. standard lås. Men komforten er fin og den holder uret fint på plads, hvilket man ellers godt kunne være nervøs for med så tungt et ur.

Alt i alt et super flot ur, med en meget tydelig "wrist presence" - der er ingen, der kan være i tvivl om, at man har ur på, idet det vanskeligt glider ind under en skjortemanchet  Icon_blink

Her følger endnu et par billeder - blot taget med iPhone 7+. Der kommer med høj sandsynlighed flere billeder af bedre kvalitet hen ad vejen i tråden. 

İmage

İmage

İmage

Whow !!!! Det er lige gået op for mig, at det eneste mekaniske ur, jeg efterhånden har tilbage i kassen er mit "gamle" orange Monster !!  Icon_e_surprised En lidt grænseoverskridende erkendelse !!  Icon_e_biggrin1
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • runzuk5
Svar
Hej og tillykke med uret

Kinetic er genialt Icon_Up

Keep on running and running.... Icon_not
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • pbr
Svar
Tak skal du have, Michael Icon_smil

Her kommer som lovet et par billeder mere - denne gang taget med mit gode kamera og behandlet lidt i Lightroom.

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

Det er iøvrigt et ur, der gør sig RIGTIG godt på sort/hvid billeder Icon_Up

İmage
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Ja, tillykke med Seiko med kinetik (ja, sådan skriver stavekontrollen) Icon_e_biggrin1

Jeg har haft et med samme funktion og det fungerede helt ok.
Sjovt at aflæse hvor meget strøm der er tilbage på batteriet.

Fik du den grå Zulu rem med, ikke fordi jeg er allergisk over for stål, men blot fordi den passede rigtig godt?

Fede s/h billeder.
Mvh.

Jørgen
Svar
(03-03-2017, 07:20 PM)JJensen Skrev: Ja, tillykke med Seiko med kinetik (ja, sådan skriver stavekontrollen) Icon_e_biggrin1

Jeg har haft et med samme funktion og det fungerede helt ok.
Sjovt at aflæse hvor meget strøm der er tilbage på batteriet.

Fik du den grå Zulu rem med, ikke fordi jeg er allergisk over for stål, men blot fordi den passede rigtig godt?

Takker  Icon_smil

Yeps, jeg fik både den grå Zulu med + en sort NATO.

Derudover har jeg en mesh lænke i 24mm, som jeg kunne forestille mig også vil se godt ud på uret - det skal i hvert fald prøves og så får vi se  Icon_blink

Men du har ret - den grå Zulu er en kombination der er svær at slå til dette ur !!  Icon_party
/Peter

Svar
Lækkert billede i SH og fedt med spejleffekt i bordet Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • pbr
Svar
Mit Seiko Kinetic er et af kun to ure jeg aldrig sælger og det virker og virker bare, selv efter mange år.

Tillykke med nyanskaffelsen :-)
[-]
  • pbr
Svar
Tillykke med det. Det er et fedt ur. Og super flotte billeder Peter

Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • pbr
Svar
Tilykke med den ny.
Som altid gode billeder

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
[-]
  • pbr
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)