Rolex 62510 H. Kopi ?
Jeg har købt den Jubilee lænke, som man kan se lidt nede på siden. Den skal bruges til en Datejust med læderrem, som jeg har købt....

http://www.ebay.co.uk/itm/322373820281

Den er købt som en ægte Rolex Jubilee lænke.

Men jeg er som altid med Rolex ure og tilbehør, i tvivl om den er ægte, billederne er ikke så gode, men i virkeligheden står tekts osv. skarpt..

Jeg kan returnere den, så det er vigtigt for mig at vide, om den er ægte eller ej, så jeg ville meget glad for lidt expert-viden.

Jeg kan se, at i det store ROLEX navn på foldespændet , rører bunden at E´et lige akkurat bunden af X´et.

Der er en ekstra Krone, i højre nederste hjørne, indvendigt i spændet. 

Der er ingen stavefejl, eller andet, og i mine øjne, ses og føles selve lænken, ægte, når man holder den i hånden,
men jeg er jo meget grøn, hvad Rolex angår, og ved de er lavet i utrolig mange varianter..
Svar
(07-01-2017, 06:26 PM)Cis Skrev: J.

Du har da været heldigt at kunne købe den, og få den sendt til Danmark, og med mulighed for returnering når der står at returnering ikke er muligt, men bortset fra det, så ligner den meget min egen lænke. Der står bare 52510 H i den. Jeg er ret sikker på den er ægte, men eventuelt tag den forbi en rolexforhandler.
Svar
Har nu aldrig set fake Rolex udstyr med skrivefejl. Jo eller de findes sikkert men så er kvaliteten på en niveau som ikke kræver nogen ekspertise for at genkende dem som lousy kopier  Icon_e_biggrin1  

Derimod, synes jeg at Jubilé lænke som er så pæn og tilsyneladende uden stræk lugter for kopi i den grad.
En brugt lænke af denne type "skal have" lidt stræk - ikke at man derved er helt sikker, kun at sandsynligheden ang. lænkens ægthed er større. Jubilé lænke behøver ikke at blive brugt længe før den ser lidt mere "worn" ud - de er ikke dårlige, slet ikke men det sker pga. konstruktionen.  

http://www.oysterworld.de/clasp-codes.html her er link til låsekoder og produktionsår.
Prøv at spørge sælgeren lidt hvorfra lænken kommer og hvor gammel det er etc. og så hvor meget det afviger med låsekodens info.

Jeg ville ikke købe lænken - sådant umiddelbart - men jeg behøver jo ikke (altid) at have ret.

Held og lykke - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
(07-01-2017, 07:42 PM)stenstrupigen Skrev:

Du har da været heldigt at kunne købe den, og få den sendt til Danmark, og med mulighed for returnering når der står at returnering ikke er muligt, men bortset fra det, så ligner den meget min egen lænke. Der står bare 52510 H i den. Jeg er ret sikker på den er ægte, men eventuelt tag den forbi en rolexforhandler.

Man kan altid returnere en vare, købt på Ebay, hvis den ikke lever op til beskrivelsen, og det vil den ikke gøre, hvis den er en kopi, da den er solgt og beskrevet som værende ægte, og man må slet ikke sælge ulovlige kopier på Ebay....

Og til John.

Den har stræk, men ikke så meget, at den ikke kan holde mange år endnu, og det er tydelig at den er brugt, når man ser lænken i virkeligheden..
Svar
(07-01-2017, 08:09 PM)Cis Skrev:
(07-01-2017, 07:42 PM)stenstrupigen Skrev:

Man kan altid returnere en vare, købt på Ebay, hvis den ikke lever op til beskrivelsen, og det vil den ikke gøre, hvis den er en kopi, da den er solgt og beskrevet som værende ægte, og man må slet ikke sælge ulovlige kopier på Ebay....

Og til John.

Den har stræk, men ikke så meget, at den ikke kan holde mange år endnu, og det er tydelig at den er brugt, når man ser lænken i virkeligheden..

Hvis lænken har lidt stræk, er sandsynligheden så lidt større at den er ægte. Har du kigget på koder i lænken ?
Jo, teoretisk set kan man altid returnere en vare købt på eBay men f. eks. her: Hvem ville afgøre det at lænken er uægte ? Sælgeren vil påstå at den ikke er og eBay har ingen, gentaget INGEN ekspertise i den her slags sager.
Hvis man tror at trompeten trutter i den store verden som den gør her i DK bliver man skuffet. Noget andet er, hvis man har en aftale med sælgeren om at varen kan returneres uden forklaringer.

Vh. John
[-]
  • Cis
Svar
Jeg har gode erfaringer med Ebay i den henseende, så det er jeg ikke nervøs for...

Jeg har set og hørt om kopi-lænker, med slemme stavefejl, så de findes, især dem der blev lavet år tilbage, men Kineserne er desværre blevet så gode til at lave kopier af alt muligt, at det kræver tit eksperter, at fastslå ægtheden på sådanne ting...
Svar
Jeg fik denne besked af Simone, den dame jeg købte uret af på Ebay.

Hvad mener du John ?

Hallo Christian,
das Band ist 100 % Original und stammt von einer Rolex Datejust die am 21.01.1981 bei einem großen Juwelier in Berlin gekauft.wurde.
Gruß
Simone
Svar
(08-01-2017, 09:06 PM)Cis Skrev: Jeg fik denne besked af Simone, den dame jeg købte uret af på Ebay.

Hvad mener du John ?

Hallo Christian,
das Band ist 100 % Original und stammt von einer Rolex Datejust die am 21.01.1981 bei einem großen Juwelier in Berlin gekauft.wurde.
Gruß
Simone

Min 6. sans siger godt for lænken - altså, efter hendes besked.
Men mere kan jeg ikke sige uden at have snitterne i lænken...
Vh. John
Svar
Mit bedste bud er at spørge på RWI: https://www.replica-watch.info/forums/ro...plicas.22/

De gutter kan spotte et fake Rolex på miles afstand.
Svar
Jeg har fået den verificeret som ægte af en Rolex Expert, så nu fik jeg ro i sjælen..

Mange tak til alle for hjælpen..

Mvh Christian
[-]
  • KimT
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)