(27-08-2016, 05:03 PM)Miwes Skrev: Selv om jeg bruger mest tid på min nye hobby (modeljernbane) og det også er der pengene går til, så kan man jo godt blive fristet på ure.
Raymond Weil er et supermærke, som har eksisteret siden 1976. Altid høj kvalitet og flotte designs. Skaberen bag mærket døde for et stykke tid siden. Her er mere om ham:
De fleste af deres ure er opkaldt efter noget med musikken. Jeg havde non chrono Nabucco modellen og Nabucco er en Italiens Opera.
De har også lavet et ur til ære for Gipson Guitar. Firmaet øsnker at alle deres ure skal gå mellem 0 og + 10 seknder i døgnet. Aldrig tabe tid. Lidt ligesom IWC har haft det i mange år.
Tusind tak for info og havde ikke luret den med operaen, men fed historie
Indrømmet at der er blevet lidt længere mellem urene, men er her på mine gamle dage gået lidt i barndom og er begyndt at samle på Märklin tog og bygge en lille bane op.....super hyggeligt, men det koster også kassen, men sådan er det ofte med hobbyer, man bliver rigere på hyggelige timer og fattigere på pengepungen, med mindre man samler på pressede blomster, så får man vist kun ondt i benene eller allergi
(27-08-2016, 10:19 PM)Miwes Skrev: Tusind tak for info og havde ikke luret den med operaen, men fed historie
Indrømmet at der er blevet lidt længere mellem urene, men er her på mine gamle dage gået lidt i barndom og er begyndt at samle på Märklin tog og bygge en lille bane op.....super hyggeligt, men det koster også kassen, men sådan er det ofte med hobbyer, man bliver rigere på hyggelige timer og fattigere på pengepungen, med mindre man samler på pressede blomster, så får man vist kun ondt i benene eller allergi
Vh. Michael
At blive gammel er bare at blive ung igen, og ure er ikke alt. Bare at se på Marklin tog gør mig nostalgisk og jeg ville ønske at jeg havde et ekstra rum i huset til at bygge en bane selv. Da jeg var knægt havde jeg et 25 M2 rum og en 8 meter lang bane (1,5 meter i breden).
(28-08-2016, 11:18 AM)Miwes Skrev: Jeg kunne sagtens bruge noget mere plads allerede, men må nøjes med at samle på lokomotiverne og så grave mig ned i det historiske element.
Ved du noget omkring kvaliteten af de værker der ligger i f.eks det viste Nabucco ??
Vh. Michael
Almindelig ETA værk elabor mener jeg det er. Det hele er lavet så godt så hvis du køber nyt får du 3 års garanti på uret ved at melde dig en i en Raymond Weil klub, som giver dig certifikat på uret.