Hjælp med viden om gammelt Omega
Video 
Hej,

Jeg har fået et gammelt Omega foræret, og jeg har forgæves trawlet nettet igennem for at finde ud af noget om det. Derfor håbede jeg at nogle af jer alvidende ur-kendere kunne hjælpe mig med lidt viden om uret; årstal etc.

Jeg har taget tre billeder

İmage

İmage

İmage

...og yderligere info er som følger:

Urkassen er ca. 18 mm bred (på det bredeste, excl. kronen), 22 mm høj og 4 mm dyb.

Læderremmen er helt mørnet, og uret har tilhørt min mands farmor, så jeg ved at det har nogle år på bagen.

Jeg håber der sidder en derude der er stødt på et lignende ur, og som kan komme med lidt info om det.

Ps. hvis nogen kan anbefale en urmager der kan hjælpe med en rensning af det, samt udskift af batteri på uret, i nærheden af Nørrebro/Københavns centrum, så hører jeg meget gerne kommentarer fra jer også :)
Svar
(06-08-2016, 01:54 PM)MosterBob Skrev: Hej,

Jeg har fået et gammelt Omega foræret, og jeg har forgæves trawlet nettet igennem for at finde ud af noget om det. Derfor håbede jeg at nogle af jer alvidende ur-kendere kunne hjælpe mig med lidt viden om uret; årstal etc.

Jeg har taget tre billeder

...og yderligere info er som følger:

Urkassen er ca. 18 mm bred (på det bredeste, excl. kronen), 22 mm høj og 4 mm dyb.

Læderremmen er helt mørnet, og uret har tilhørt min mands farmor, så jeg ved at det har nogle år på bagen.

Jeg håber der sidder en derude der er stødt på et lignende ur, og som kan komme med lidt info om det.

Ps. hvis nogen kan anbefale en urmager der kan hjælpe med en rensning af det, samt udskift af batteri på uret, i nærheden af Nørrebro/Københavns centrum, så hører jeg meget gerne kommentarer fra jer også :)

Hvis du taler om den udvendige rensning, er det nok dig selv som skal stå for den, er det derimod rensning og/eller eftersyn af urværket, anbefaler jeg varmt Bo Mølbak som har sin forretning lige mellem Nørrebro og Østerbro, ved søerne.
Uret er en megen almindelig dame-model fra medio 70´erne til medio 80´erne. Præcis produktionsår kan du finde ved at notere serienummeret (bagkasse skal åbnes) og søge på Omegas hjemmeside. Eller ved at bruge tabellen her: http://chronomaddox.com/omega_serial_numbers.html

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Tusind tusind tak.

Det var en hel gennemgående rensning, skift af batteri, skift af rem etc jeg var ude i, så jeg vil prøve at kontakte Bo.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)