Marina Militare?
(21-05-2016, 11:36 AM)arsenio3d Skrev:
(21-05-2016, 11:29 AM)Stensbjerg Skrev: Hvad koster det ur du overvejer at købe?

Afhængig af sælger og om det skal have safirglas eller ej, så koster de mellem $82 og $140

Du siger du har studeret i timer omkring uret,
uanset hvilke pris du mener din tid er værd, er det så ikke bare at tage chancen, 
Og købe bamsen.?
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Det er rigtigt, jeg har brugt timer på generel research om MM, læse debatter om fake vs homage, sammenligninger på youtube mellem MM og Panerai ure og i den dur. - og jeg blev ikke færdig ;)

Jeg bruger gerne en god sjat tid på den slags, det behøver ikke altid ende med et køb, for det er spændende og interessant i sig selv :)

HVIS jeg køber bamsen, vil jeg gerne sikre mig (så vidt muligt) at jeg vælger et som har større chance for ikke at gå i stykker hurtigt, og fra en sælger som har ry for god service/ombytning.

Men det er noget som jeg laver sideløbende med min research på så mange andre ting, jeg også har interesse for som fx flieger ure og custom læder remme til mine andre ure.
Svar
Research er for mig en stor del af det sjove og kan ikke måles i penge.

Mht. uret, så skal folk/du gøre som du vil og at andre (mig inkl.) vælger anderledes er jo helt som det skal være Icon_e_wink
[-]
  • arsenio3d
Svar
På forhånd undskyld .......... for det er måske bare mig !

Brugte lige 5 sekunder på at Google og fandt denne hjemmeside - helt tydeligt fake kopier af Panerai og jeg personligt giver ikke en fis for deres "før priser" !!

http://www.marinamilitarewatch.com/45mm-...edam1jslc1

Min personlige mening er, at du kan finde meget bedre måder, at bruge $140 på !!
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • Stensbjerg
Svar
Mange mener ikke det er kopivarer idet der ikke står Panerai på skiven, ligesom Steinhart heller ikke skriver Rolex på skiven på deres åbenlyse efterligninger. For mig tangerer det kopier og ikke noget jeg ville smide penge efter, men at andre vælger at gøre det er jeg kold overfor. Folk skal jo bare gøre som de vil og så gør jeg det samme Icon_smil
[-]
  • onkeldunkel
Svar
(21-05-2016, 03:17 PM)KimT Skrev: Mange mener ikke det er kopivarer idet der ikke står Panerai på skiven, ligesom Steinhart heller ikke skriver Rolex på skiven på deres åbenlyse efterligninger. For mig tangerer det kopier og ikke noget jeg ville smide penge efter, men at andre vælger at gøre det er jeg kold overfor. Folk skal jo bare gøre som de vil og så gør jeg det samme Icon_smil

Jeg vil heller ikke blande mig i, hvad andre bruger deres penge på - og diskussionen om, hvorvidt der er forskel på fakes og kopier er i mine øjne ret akademisk.

Og jeg er ikke enig i sætningen "fake watches are for fake people", idet jeg naturligvis ikke dømmer folks person ud fra hvad de bærer på håndleddet.

Men realiteterne er jo altså, uanset hvor godt vi pakker det ind, at urene er billige efterligninger af Panerai med billige "asiatiske" (altså made in China, Taiwan eller lignende) værker.

Om der så står "Panerai" eller "Marina Militare" på skiven, når det ikke er et ægte Panerai, er kun relevant i forhold til evt. retlige spørgsmål ............... det ændrer ikke på kvaliteten (eller mangelen på samme).
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Præcis Kim det kan vi så skrive side op og ned om,
Men det ender altid med hvad du skriver.

Så kan man kigge på kvaliteten i de ure her,
Værk og lignende hvilke også er ret tilgængelig data.

Så er er der bare at vurdere hvor dybt vand man egentlig 
Springer ud på med 140$ On the linie.

Køb bamsen hvis du kan lide den det er dine penge,
Ender det så i skilsmisse så går du ikke fra hus og hjem for 140$, går jeg ud fra.

Men tæller det også at urtosser skal nikke anderkende når din nye "bad boy" ligger på armen,
Ja så (og det indrømmer jeg gerne helt i tråd med hvad Peter skriver) mener jeg at du skal finde et andet ur.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • pbr, whoa
Svar
Måske er Anonimo også vært at kigge på? De deler DNA med Panerai, men har sit eget udtryk - men for at være purist så skal det være et af de "gamle" fra Firenze tiden.
For øvrigt, var der ikke en tråd om gode billige ure på et tidspunkt?

Sent from my iPad using Tapatalk
[-]
  • jacobzimmer
Svar
Kiggede lige på Anonimo, synes ikke helt så meget om dem stilmæssigt.
Så er jeg nok mere til Magrette eller Gruppo Gamma, hvis det ikke skal være Marina Militare (Parnis).
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)