Pam 372
I have just let my 372 go in exchange for another watch,as usual Icon_smil So i would just like to give a few personal observations of it.

I know i will miss this charming watch,and i am still amazed by it.It is without a doubt one of the most comfortable watches i have ever worn.This is incredible for a watch of this size,and it says a lot about the design.I never got tired of looking at this watch,it is of a time gone past and it will look good forever.The plexi glass gives the simple dial a warmth that you cannot find in a sapphire glass watch.The dial is one of the most readable in any light without having to activate the lume.The weight is nothing to talk about,on the wrist it feels less than a Rolex Sub.I had no problems with it concerning catching on shirt cuffs or any other item of clothing.The smooth design of the case ensures this is a very good daily wear watch.The leather straps that came with the watch,are really top top class,and i made them even better by giving the dark brown one leather oil.This gives a fantastic looking shine on it that matches the case.The time keeping is excellent,Panerai have made a very good caliber here.The only little gripe i had was the time it takes to wind it up,this could be improved i think.

Some could accuse this watch of just being a copy of an historic model.They would be very wrong if they think this. In my opinion it is not just a copy,it is a very well made continuence of one of the most important dive watches ever made.The 372 keeps the memory of the original Pams alive.If watches like the 372 were never made,people would never get the chance to see this piece of history in real life.I will miss it
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Er det din Chrono.dk lige har fået ind?
Havde faktisk min til salg, da jeg besluttede at jeg vil gå all-in på AP15300. Meeeen jeg har fortrudt og fjernet annoncerne. Kan bare mærke at tiden ikke er helt inde til at slippe, det fantastiske ur! Og som du selv siger, så er det utroligt at 47mm kan føles ligeså behageligt som 40mm.
Skulle dog lige vænne mig til at have et lidt større ur på, og der gik et par uger også var betænkeligheder med ridser osv. væk, og glæden blev større!
Det eneste jeg er uenig i er kvaliteten af remmene der fælger med er top top class. Ift. den Gunny jeg fik med til uret, sø føles de originale remme som toilet papir
Spændende at høre hvad du har fået ind i stedet.

Sent from my iPhone using Tapatalk
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
(22-01-2016, 01:20 AM)jacobzimmer Skrev: Er det din Chrono.dk lige har fået ind?
Havde faktisk min til salg, da jeg besluttede at jeg vil gå all-in på AP15300. Meeeen jeg har fortrudt og fjernet annoncerne. Kan bare mærke at tiden ikke er helt inde til at slippe, det fantastiske ur! Og som du selv siger, så er det utroligt at 47mm kan føles ligeså behageligt som 40mm.
Skulle dog lige vænne mig til at have et lidt større ur på, og der gik et par uger også var betænkeligheder med ridser osv. væk, og glæden blev større!
Det eneste jeg er uenig i er kvaliteten af remmene der fælger med er top top class. Ift. den Gunny jeg fik med til uret, sø føles de originale remme som toilet papir
Spændende at høre hvad du har fået ind i stedet.

If you are worried about getting hacks in the case,then the absolute last watch you should buy is a AP oak.Leather quality has got nothing to do with thickness.It is the treatment of leather that gives the quality.I doubt very much that Gunny make better quality than Panerai.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Tja ved godt at ridser og hakker bliver tiltrukket som en magnet til AP. Men det skal nu engang prøves. Når tiden er til det.
Tja. Holder jeg min original ved siden af Gunny, så føles den som plastik. Præcis det samme hvis man sammenligner med José straps! Og det har IKKE noget med tykkelsen at gøre.
Men det har vi vel forskellige holdninger til :D

Svar
(22-01-2016, 10:13 AM)jacobzimmer Skrev: Tja ved godt at ridser og hakker bliver tiltrukket som en magnet til AP. Men det skal nu engang prøves. Når tiden er til det.
Tja. Holder jeg min original ved siden af Gunny, så føles den som plastik. Præcis det samme hvis man sammenligner med José straps! Og det har IKKE noget med tykkelsen at gøre.
Men det har vi vel forskellige holdninger til :D

Ask someone who works with tanning and treating leather,i did Icon_smil
Svar
Gør det samme så. Kender da et par stykker :-)

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: