Den evige mangelvare - remme- / lænkestifter
#1
Har du flere ure, skifter du ofte mellem forskellige remme eller lænke, kender du nok problemet: "har ikke lige en 22mm stift liggende - damn !!"
Jo, man kan løbe hos den nærmeste urmager og købe dem for kr. 50 / stk.
Man kan også gøre noget andet: Bestil en kasse med 360 stk, fra 8 til 25mm fra der, alle urstifter laves, dvs. Kina gennem AliExpress.
Det koster i flg. dagens kurs kr. 22,34 ( US $ 3.17). Gratis shipping som dog kan tage ca. en måned.
Kvalitet er, efter at jeg har splittet et - par af dem for at teste, absolut OK.
Her er linket: http://www.aliexpress.com/snapshot/69919...0663964060

İmage  

İmage

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#2
Har købt nogen 20 og 22mm men altid godt at have ekstra :-)

-whoa-
Svar
#3
Det er bestemt billigt og jeg har selv et par kasser, men ville gerne lige en tak op i en lidt kraftigere kvalitet og tænkte på om vi ikke her hjemme havde nogle muligheder for at købe sådanne kasser i ekstra god kvalitet ??

Det kunne jo også være fra tyskland...men kender ikke steder hvor man som privat kan handle disse stifter.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • whoa
Svar
#4
Jeg savner 24 mm i en lidt kraftigere kvalitet hvis nogen kan hjælpe.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#5
Jeg har købt seiko fat springs fra wjean på ebay ( fra canada ) og alm fra uhrenbandversand tror jeg det hedder, dog ikke i kasse vis.
Svar
#6
Altsaa... kvaliteten af disser er saadan "mellem-god". Plus - helle kassen vaeltede om for mig, og det er altsaa besvaerlligt nu at finde frem til den korrekte stoerrelse. Icon_diver
Men bortset fra det, har det jo kostet naesten ingenting.
Skift ur, når du står op!
Svar
#7
(26-11-2015, 08:45 PM)jazzman Skrev: Jeg har købt seiko fat springs fra wjean på ebay ( fra canada ) og alm fra uhrenbandversand tror jeg det hedder, dog ikke i kasse vis.
Jeg syntes jeg har læst at wjean umiddelbart har været lukket ned i en periode nu, men har også købt fra ham før

-whoa-
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)