Nyt ur – Udpakning
Hej Geodoc,

SÅDAN skal en historie fortælles. Tak fordi du har delt din tydelige glæde og ikke mindst din dybe viden med os igen. Der er jo både spænding, humor, historie og internationale aspekter i den historie - hvad mere har man brug for?

Din lille omvej omkring ordet 'enkel' er guld værd. Mange gange glemmer vi, at der - selv på dansk - er flere ord for det samme, som alle har en lille forskel i betydningen. Det er jo lige præcis det, der sætter kulør på en histore. Dejligt at se. 

Og der er jo endda mange, der siger at enkelhed er det ypperste man kan stræbe efter - både mht. ure, forretningsmodeller, design mv. - set fra den vinkel er dit nye ur måske ikke så ringe endda?

Claus

Svar
Spændende, stort tillykke med det Icon_flag
Svar
Til lykke med "den lille ny" Icon_Up Dejligt, som altid, at læse dine gode, informative og humoristiske indlæg. TAK Icon_cool
De venligste hilsner, John
Svar
(22-10-2015, 09:32 PM)cfnissen Skrev: Hej Geodoc,

SÅDAN skal en historie fortælles. Tak fordi du har delt din tydelige glæde og ikke mindst din dybe viden med os igen. Der er jo både spænding, humor, historie og internationale aspekter i den historie - hvad mere har man brug for?

Din lille omvej omkring ordet 'enkel' er guld værd. Mange gange glemmer vi, at der - selv på dansk - er flere ord for det samme, som alle har en lille forskel i betydningen. Det er jo lige præcis det, der sætter kulør på en histore. Dejligt at se. 

Og der er jo endda mange, der siger at enkelhed er det ypperste man kan stræbe efter - både mht. ure, forretningsmodeller, design mv. - set fra den vinkel er dit nye ur måske ikke så ringe endda?

Claus
Hej Claus - Tak for dit "skriv", der glædede mig meget.
Ligesom de øvrige deltagere i tråden, har det hjulpet mig til at komme "overens" med Stop2go, i betydningen at det er en nydelig forarbejdet homage til SBB uret.
... og da jeg først var dykket ned i den historie, var jeg for alvor hooked på uret.

Der er næppe tvivl om, at Stop2go nu er mit mest læsbare ur, men forlægget har jo netop denne hensigt - udover at forlene anvendelighed med et markant og berømmet design.

Jeg har ikke kunnet vænne mig til remmen. Den har for meget karakter af "en halv ko skåret i 20 mm strimler", og iøvrigt med samme lugt Icon_e_confused
Hos Uhrenarmband har jeg derfor bestilt "noget andet" Icon_blink

Ved ikke rigtigt hvorfor mine indkøb ofte sker fredag aften, ligesom Stop2go.
På min track/Trace kunne jeg jo se, at uret "holdt WE" i Compiegne, og mandag morgen stolt(?) meddelte, at nu var det i Paris.
Her blev uret så "slået tilbage til start"; med modtog ikke 200 kr. ved passage.

Nu kan jeg så afvente om mit nye "Uhrenarmband" skal en tur om ad Berlin, men I vil blive holdt orienteret. Icon_smil
Tak for de mange gode indspark.

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Tak for endnu en medrivende og uhyre velskrevet historie.
Jeg elsker simpelthen, at læse dine indlæg og underfundige betragtninger om urenes historie.
Der ligger sikkert mange timers research og læsning af endeløse hjemmesider på det det store internet, inden du kaster dig ud i, at delagtiggøre os andre i dine betragtninger om et helt specifikt emne.
Personligt får jeg nok ikke et ur, af den slags som indlægget handler om. Men jeg er ganske imponeret over din evne til, at fortælle en historie, og få alle detaljer med.
Du har en sjælden evne til, at formidle og på en munter facon, få gjort et ellers lidt kedeligt emne interressant.
Endnu en gang tak, for et underholdende indlæg.
Mvh Palle
[-]
  • cfnissen
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)