Svar: 14
Tråde: 2
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Jeg har tre nær-identiske chronographer liggende i skuffen som alle trænger til service. Jeg har haft dem med inde forbi Ivan (Svejts) selvom jeg jo godt vidste at han har lidt en bias mod de Europæiske mærker.
Han oplyser at det er enormt vanskeligt at skaffe stumper til gamle japanere, og det er primært derfor han beskæftiger sig mest med de europæiske mærker.
Jeg har siden brugt en del tid på at gennemsøge nettet, og må medgive ham at det ikke er så lige til
Mit spørgsmål går derfor på om nogen har erfaring med at sende sine ure til Asien for service? Grundet timepriser og antallet af ure i omløb kan de jo potentielt gøre tingene markant billigere, men det er svært at gennemskue hvor man skal starte og hvor man skal slutte?
Jeg kan ihvertfald gennemskue at servicepriserne i DK overstiger handelspriserne på urene, og da de ikke har den store sentimentalværdi giver dette ikke mening for mig
Sent from my iPad using Tapatalk
Instagram: @kydegaard
•
Svar: 668
Tråde: 13
Modtaget Likes: 136 i 103 svar
Givet Likes: 8
(17-10-2015, 10:23 AM)ydegaard Skrev: Jeg har tre nær-identiske chronographer liggende i skuffen som alle trænger til service. Jeg har haft dem med inde forbi Ivan (Svejts) selvom jeg jo godt vidste at han har lidt en bias mod de Europæiske mærker.
Han oplyser at det er enormt vanskeligt at skaffe stumper til gamle japanere, og det er primært derfor han beskæftiger sig mest med de europæiske mærker.
Jeg har siden brugt en del tid på at gennemsøge nettet, og må medgive ham at det ikke er så lige til
Mit spørgsmål går derfor på om nogen har erfaring med at sende sine ure til Asien for service? Grundet timepriser og antallet af ure i omløb kan de jo potentielt gøre tingene markant billigere, men det er svært at gennemskue hvor man skal starte og hvor man skal slutte?
Jeg kan ihvertfald gennemskue at servicepriserne i DK overstiger handelspriserne på urene, og da de ikke har den store sentimentalværdi giver dette ikke mening for mig
Er du sikker på der er brug for reservedele? Hvis delene findes i Japan kan de også leveres i Danmark hvis urmageren gider hente dem hjem. Servicepriser svinger kolossalt meget i Danmark, det er en god ide at spørge flere steder. Hvis der er grund til reklamation efter service er der langt til Asien
Mvh.
P.N.
•
Svar: 14
Tråde: 2
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Måske er det værd at nævne at der er tale om klokker fra 70'erne. Jeg ved at Seiko før i tiden kun reparerede på ure der var <10 år gamle, så vintage stumper er vanskelige at finde
Om der skal bruges nye stumper eller om det er rigeligt at skille urene ad, rense alting og samle igen kan jeg ikke sige noget begavet om
Måske nogen herinde har erfaring med hvem i DK der servicerer vintage Seiko?
•
Svar: 1,471
Tråde: 49
Modtaget Likes: 274 i 158 svar
Givet Likes: 118
Mølbak gør, og jeg fik et Seiko Diamatic automatik fra 1976 serviceret. Men som Mølbak sagde er det ofte et utaknemmeligt arbejde da stumper er svære at finde.
Han brugte 5 uger på at få mit ordet, og det går med en gangreserve på ca. 24 timer (burde normalt være ca 40 timer), og taber 20 sekunder i døgnet. Før service gik det 30 - 60 seunder og gik i stå. Delene var sådan set fine nok sagde Mølbak, men olien var knastør. Uret havde ligget 10 år i en skuffe og var nok brugt 5 - 10 år inden da. I alle årene kun til kontorbrug.
1 års garanti fik jeg på uret og det kostede 2.000 kr. (mener ca 2.500 kr. for chronographer). Timelønnen koster jo det samme uanset hvad ur, der arbejdes med. For mig var det et nostalgisk ur da min fætter havde det samme ur i 1972 og 15 år frem. Det bedste ur han har haft siger han. Han var fisker i alle 15 år, med undtagelse af 3 år hvor han var i marinen i Frederikshavn), så det blev behandlet hårdt og værket var til sidst slidt op i alle bevægelige dele.
•