10-05-2015, 03:12 PM
Mit 16718 trængte til service, og jeg bragte det derfor til Klarlund, hvor jeg har fået lavet service før. Det tydelige og umiddelbare problem var, at det "knasede", når det blev trukket op manuelt. Da jeg afleverede det, blev det åbnet med det samme og hurtigt konstateret, at det skulle have service, smøring, osv. Den meget kompetente medarbejder tjekkede også hurtigt lænken og konstaterede, at et led var ret slidt og trængte til udskiftning. Vi aftalte også, at det også skulle have den lette polering, som er en del af standard service.
Jeg har nu hentet det igen, og jeg har været ovenud tilfreds med arbejdet. Prisen på et nyt led (som var lidt lavere, end jeg havde fået oplyst) kan man selvfølgelig sige er latterlig høj i forhold til, hvor meget guld jeg har fået; men jeg ser prisen mere som et udtryk for, at Rolex altså kan levere et led, der har præcis samme tone i guldet, som da lænken var ny; det er således helt umuligt at se, hvor det nye led sidder. Poleringen af såvel de helt blanke sider samt de silkematte horn var også helt efter bogen og såvel kasse som nyrenset lænke fremstår derfor flot, og flot sammen med den knap 25 år gamle skive, kransindlæg, visere m.v.
Så Klarlund har gjort det igen.
/Bjørn.
Jeg har nu hentet det igen, og jeg har været ovenud tilfreds med arbejdet. Prisen på et nyt led (som var lidt lavere, end jeg havde fået oplyst) kan man selvfølgelig sige er latterlig høj i forhold til, hvor meget guld jeg har fået; men jeg ser prisen mere som et udtryk for, at Rolex altså kan levere et led, der har præcis samme tone i guldet, som da lænken var ny; det er således helt umuligt at se, hvor det nye led sidder. Poleringen af såvel de helt blanke sider samt de silkematte horn var også helt efter bogen og såvel kasse som nyrenset lænke fremstår derfor flot, og flot sammen med den knap 25 år gamle skive, kransindlæg, visere m.v.
Så Klarlund har gjort det igen.
/Bjørn.
Bare en flok Rolex'er - plus det løse! - seneste billeder på https://www2.hapsengewesen.net/bjorn_e58/