Rolex 67193 no date steel gold ladies
Hej,

Jeg kigger på at bytte mit vintage IWC til et Rolex 67193 hos en spansk urmager jeg har fundet på Chrono24.

Der er kun boks med og da papirer mangler skal man så være usikker på urets ægthed ? Jeg har vedhæftet link og vil være rigtig glad for et par erfarne kommentarer?:)

https://www.chrono24.dk/dealer/deluxewat...tview=null

Mvh Theis
Svar
Sælger er trusted sælger på Chrono24, så ham behøver du ikke frygte, og uret ser rigtigt ud, og er sat ind som stand 1, dvs. i perfekt stand, så er handlen rigtig for dig, rent økonomisk, så kan du roligt handle med sælger..
Svar
Jeg har gennem tiden her på forum (rettere sagt begge to) læst mig frem til, at "Trusted Seller" er noget der kan købes og skal ikke uden videre betragtes som et kvalitetsstempel.
Og desuden at sælger sætter uret til stand 1 er ikke ensbetydende, at uret er i perfekt stand. Er langt fra ekspert i dameure men jeg kan se, at f. eks. kronen på foldespænde er slidt, lænken er også slidt (og der skal en del til at strække oyster lænker), lynetten er så vidt jeg kan se på billeder også slidt i riller og dermed ikke i perfekt stand. Ikke i følge min ordbog i det mindste.
Jeg vil undersøge f. eks. om der findes en fysisk butik i Spanien og google mig lidt til reviews af sælgeren.
Hvordan vil du rent fysisk foretage bytte?
Og er det et dame IWC du bytter til dame Rolex eller herre IWC?
Svar
Hvis man trykker på hjem, kan man se pic. af butikken, samt et link til sælgerens andre ure til salg, og det er mange..

Mig bekendt, så giver Chrono24 garanti for, at hvis oplysningerne ikke passer, og man ønsker at returnere det købte pga. dette, så sikrer de, at man får alle sine penge igen, eller tager jeg fejl der også ?

Uret er ikke som nyt, det vedgår jeg, men i mine ukyndige øjne, så ser det ud til at være i rigtig god stand, og prisen passer fint til standen i mine øjne...
Svar
Chrono24 giver ingen garantier overhovedet, de fungerer udelukkende som en portal (i stil med DBA.dk) og begrebet "Trusted Seller" kan du intet ligge i, da det kan opnås ved at betale til dem. Der er dog en undtagelse og det er hvis der i annoncen står at handlen foregår via deres forholdsvis nye system, der hedder "Trusted Checkout". Det er dog langt fra alle der benytter denne mulighed, faktisk er det endnu en ret lille del.

Du kan læse mere om "Trusted Checkout" her http://www.chrono24.dk/info/checkout.htm

Jeg siger absolut ikke at alle er banditter - tværtimod - og jeg kender ikke den konkrete forhandler. Jeg ville bare lige udrydde evt. misforståelser vedr. Chrono24´s måde at operere på Icon_smil
Svar
I skal have mange tak for jeres input - det er virkelig nyttigt - og jeg har selv læst mig til ret kritiske ting omkring Paypal.

Det er korrekt at det er en etableret butik (siden 1943) - men jeg er nu ikke begejstret for at skulle sende mit IWC derned og så afvente at han sender Rolex til mig :)
Svar
Hvis man køber noget, og betaler med Paypal, så garanterer paypal, at hvis det man køber, ikke svarer til beskrivelsen, eller ikke dukker op, så betaler de det beløb man har sendt, og så tager de slagsmålet med sælgeren.

Jeg har selv haft brug for det en gang, og Paypal betalte mig øjebliklig, da jeg mailede dem kvitteringen på, at jeg havde returneret det jeg havde købt, og som ikke svarede til det beskrevne.

Paypal kender jeg, dem har jeg brugt i mange år, og har kun haft gode oplevelser med dem, og de er stadigvæk den måde jeg betaler på, når jeg køber noget, pga. den sikkerhed de giver en, for at man kan returnere en købt ting, der ikke svarer til beskrivelsen eller ikke dukker op...
Svar
(29-04-2015, 03:05 PM)dwndler Skrev: Jeg har gennem tiden her på forum (rettere sagt begge to) læst mig frem til, at "Trusted Seller" er noget der kan købes og skal ikke uden videre betragtes som et kvalitetsstempel.
Og desuden at sælger sætter uret til stand 1 er ikke ensbetydende, at uret er i perfekt stand. Er langt fra ekspert i dameure men jeg kan se, at f. eks. kronen på foldespænde er slidt, lænken er også slidt (og der skal en del til at strække oyster lænker), lynetten er så vidt jeg kan se på billeder også slidt i riller og dermed ikke i perfekt stand. Ikke i følge min ordbog i det mindste.
Jeg vil undersøge f. eks. om der findes en fysisk butik i Spanien og google mig lidt til reviews af sælgeren.
Hvordan vil du rent fysisk foretage bytte?
Og er det et dame IWC du bytter til dame Rolex eller herre IWC?
  Wise advice+1
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)