30-12-2014, 03:15 PM
En kammerat fik "stukket er ur i hånden", i forbindelse med noget nabohjælp - ledsaget af ordene, "Er der ikke noget om, at du kan li' gamle ure?" - og jo, det var der da.
"Så har jeg et i skuffen, som du må få, for jeg nænner ikke at smide det ud; men kommer aldrig til at bruge det".
Således gik det til, at nedenstående - efter en omvej omkring Halse i Horsens, blev præsenteret for mig.
På vibrografen svinger det 290⁰ og går spot on. Dejligt veloplagt værk.
Det ærgrer mig, at jeg ikke har værktøj til at åbne det, og endnu mere, at Ω-vintage databasen leder mig på vildspor.
Google billeder af uret er heller ikke til nogen hjælp, da billeder af uret leder til en lukket billedserver, eller en intetsigende tekst.
I denne "non piepan" Constellation, guld på stål, formoder jeg at der ligger en kaliber 561 eller tilsvarende???
(Eller kunne det være en kaliber 504 hammerautomatik????)

Ka' nogen hjælpe med at identificere uret??
Med venlig hilsen - Geodoc
"Så har jeg et i skuffen, som du må få, for jeg nænner ikke at smide det ud; men kommer aldrig til at bruge det".
Således gik det til, at nedenstående - efter en omvej omkring Halse i Horsens, blev præsenteret for mig.
På vibrografen svinger det 290⁰ og går spot on. Dejligt veloplagt værk.
Det ærgrer mig, at jeg ikke har værktøj til at åbne det, og endnu mere, at Ω-vintage databasen leder mig på vildspor.
Google billeder af uret er heller ikke til nogen hjælp, da billeder af uret leder til en lukket billedserver, eller en intetsigende tekst.
I denne "non piepan" Constellation, guld på stål, formoder jeg at der ligger en kaliber 561 eller tilsvarende???
(Eller kunne det være en kaliber 504 hammerautomatik????)

Ka' nogen hjælpe med at identificere uret??
Med venlig hilsen - Geodoc

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)