Køb af Omega Geneve
Hej

Jeg har fået kig på et Omega Geneve fra 1972, som sælges på dba. Sælger er ikke særlig behjælpelig på området omkring ref., detaljerede billeder af uret og urværket, derfor spørger jeg efter hjælp herinde. Uret har været til eftersyn og rensning hos Bo Mølbak i 2013 og kommer med en 1 års garanti. Så jeg vil egentlig bare spørge, om i synes, at der er noget omkring dette ur, som jeg skal være opmærksom på, eller om jeg bare skal købe uret med det samme, og få smidt nogle billeder op af det Icon_e_smile

Her er annoncen: [url]"http://www.dba.dk/herreur-omega-vintage-ome/id-1008350061/">http://www.dba.dk/herreur-omega-vintage ... 008350061/[/url]

Med hensyn til referencenummeret osv. betyder det ikke noget for mig, om jeg kender nummeret, så længe uret er ægte, er jeg glad.

Mvh Omegafan
Svar
Hej!

Uret er ægte, så ingen problem der.

Der er et par ting du skal være opmærksom på.

Guldbelægningen i disse 70'er ure er tynd så check at den ikke er slidt igennem især ved hornene, men også på selve kassen har jeg set nogen hvor den var slidt væk hvor tøjet har slidt i mod kassen.

Hvis det er et ur fra 1972 er der en risiko for at værket er et cal. 1481 som er et billig værk lavet i samarbejde med Tissot. Ikke noget samlere går efter og nogle urmagere er ikke så glade for dem. Med tror ikke der er nogen generelle problemer med dem.

Nu er det serviceret så det burde ikke være et problem.

Men jeg da forsøge at handle prisen lidt ned. De er ikke i så høj kurs som Omega fra før ca. 1970 med de gode gamle urværker i, men stadig et pænt ur. Skive og kasse kan være svære at se forskel på, der var en masse, stort set ens modeller men et 1960'er Geneve ville have et cal. 565 i stedet for, som de fleste Omega samlere ville foretrække.

Mvh. Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
Hej TDN

Mange tak for dit fyldestgørende svar! Efter at have læst med på sidelinjen her på forum, kan jeg forstå ud fra dine og andres indlæg, at du er en yderst kyndig "urtosse", så jeg gør nok klogt i at lytte til hvad, du siger Icon_e_smile Jeg har valgt at lade være med at købe uret, da jeg tror, at disse små ting som du fortæller om, vil irritere mig voldsomt. Derfor vælger, jeg at lede videre og finde et andet ur, måske fra 60'erne, som jeg kan være fuldt ud tilfreds med.

Mvh Omegafan
Svar
Velbekomme.

Du er altid velkommen til at spørge til råds, du må også gerne sende en privat besked til mig, det er der en del der gør, men det jo selvfølgelig sjovest at få spørgsmål og svar i forum, og andre kan jo have andre meninger end mig.

Husk også der er forskel på en nørd som mig og en der bare vil have et flot Omega som ikke går op i alder og urværk m.v.

Men det er i sidste ende dig der sætter kravene og skal være tilfreds med uret Icon_smil

Mvh. Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)