Klarlund vs. Hvepelund - en verden til forskel
Jeg fik tidligere på ugen en "bond" maratec NATO/zulu strap til mit Omega Seamaster 2254.50, som jeg vil bruge henover sommeren - også for at undgå ridser på lænken.

Da jeg alligevel havde et ærinde inde i byen tænkte jeg, at jeg kunne høre, hvad Hvepelund og Klarklund ville have for at skifte montere NATO remmen på mit elskede ur.

Så glad med uret på armen, og NATO remmen i lommen tager jeg ind på Strøget.

Jeg går først i Hvepelund (uden dog at have nogen særlig begrundelse herfor). En sød dame ved skranken spørger, hvad kan jeg hjælpe med? Jeg forklarer hende situationen og beder fortæller mine ønsker. Hun går ud bagved til urmangeren og kommer tilbage med spørgsmålene; "er uret købt her", - hvortil jeg svarer nej. Hun går tilbage til urmageren og vender tilbage efter et par minutter med følgende meddelse "vi kan godt skifte lænken ud med NATO remmen, men det koster 250kr + eventuelt skiftning af nålene/pins, derudover tager det ca. en time da urmageren har travlt.

Først tænker jeg det var dog en hamper pris for et stykke arbejde som maks. tager 10 minutter. Derudover havde jeg ikke tid til at vente en time, grundet andre planer. Benytter samtidigt lejligheden til at spørge om en ca. pris på et service for mit Omega ur, og hun siger 4000k, og notere det bag øret. Jeg afslutter samtalen med at sige jeg prøver lige at gå over på den anden side (læs: Klarlund).

I Klarlund går jeg ind og bliver mødt af en dame i døren, fortæller hende mine ønsker og hun siger op ad trappen og til højre så kan du snakke med "værkstedet". Jeg følger disse instrukser og bliver mødt af en sød dame, som lignende en af deres urmagere.

For tredje gang denne dag fortalte jeg mine ønsker om at have NATO rem på uret henover sommeren. Hun siger jo selvfølgelig kan vi det, uden nogen som helst spørgsmål om uret var købt derinde, eller detslige.

Uden pause går hun direkte igang med at montere Nato remmen, og jeg benytter anledningen til at diskutere mit behov for service, - hun sætter uret i "test maskinen" og giver resultatet, samt hendes råd om hvornår service var nødvendigt. Igen benytter jeg lejligheden til at få en prisindikation på service - her sagde hun 3500 (altså 500kr billigere end Hvepelund). Kort efter er hun færdig med operationen, og uret har fået monteret en NATO rem, samt et "klistermærke" til at beskytte bagsiden imod ridser.

Glad spørger jeg hende, hvad dette skulle koste og hun siger - det får du bare uden beregning.

Jeg forlader Klarlund med et smil, og tænker hold op en forskel på service niveauet i de to respektive butikker, og sidder tilbage nu med følelsen af jeg aldrig igen sætter benene hos Hvepelund. Dog undrer jeg mig også hvordan forskellen kan være så stor i de to butikker der ligger klods op og ned af hinanden og Klarlund alt andet lige fører et langt mere eksklusivt udvalg af ure.
Svar
Rent prismæssig synes jeg ikke serviceprisen er så stor, men de fleste tager 80 til 150 kr for et remskift. Superservice ved Klarlund.
Svar
Yes that is good service +1 to Klarlund .
Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Stenstrup Skrev:Rent prismæssig synes jeg ikke serviceprisen er så stor, men de fleste tager 80 til 150 kr for et remskift. Superservice ved Klarlund.

80-150kr synes jeg på sin vis er en rimelig pris, men 250kr som de sagde må jeg er kende er totalt ublu.

Ang. serviceprisen kan man argumentere for og imod, forudsat kvaliteten af service er den samme begge steder, synes jeg 500kr i forskel er ganske betragteligt. Det er trods alt 10-15% i forskel. Havde det været et AP ur, hvor service generelt er ekstremt dyrt havde 500kr i forskel måske været lidt mindre betydeligt. Men for mig er det en signifikant forskel fra 3500 til 4000kr.
Svar
Jeg har helt samme indtryk af Klarlund. Første gang jeg trådte ind i butikken, var det med bange anelser, fordi jeg havde hørt rygter om arrogante ekspedienter. Men nej, aldrig har jeg fået så god en service noget sted. Jeg har lignende erfaringer med gratis småservice på et ur, jeg slet ikke havde købt i butikken. Selv kunderne er servicemindede! Mens jeg ventede på justering af min lænke, fortalte en ældre herre røverhistorier om sit liv med luksusure. Skøn oplevelse.

Jeg besøger dog stadig med stor glæde de mindre urmagere i København. De opfører sig en anelse mindre som sælgere og mere som entusiaster. Blandt andet var det Jørgen Krognos, der ved at lytte til mig bragte mig på sporet af mit nuværende yndlingsur. Et ur, jeg slet ikke selv havde haft i tankerne.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)