Hjælp til at bestemme urmodel/fabrikant
Hej alle I garvede urentusiaster.

Jeg er sikker på I får mange af disse forespørgelser, og jeg beklager hvis jeg er én af alt for mange.
- Jeg er dog stødt på dette ur, og jeg har fuldstændig forelsket mig, dog uden at ha' haft held med at finde producent eller model - Skulle jeg være så heldig, at I har usandsynligt skarpe øjne, og kan se hvilken model vi har med at gøre?
Se bort fra resten af billedet, jeg faldt bare over det på et tilfældigt forum, for et års tid siden.
På forhånd tusinde tak Icon_smil

İmage
Svar
Hej Monsieur - velkommen på forum.

Efter at have "bladret" i googles billeder af chronographer, bilder jeg mig ind, at kunne se (i hvert fald nogle) lighedstræk med en:
İmage
Breitling A1332024/B908 Superocean Heritage Chronograph Watch.

For en sikkerheds skyld ville jeg dog anbefale, at købe en Omega Speedmaster Icon_e_wink

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Som regel er jeg meget enig med Geodoc, men vil idag gøre en undtagelse

Forskellen på Speedmaster og Breitling Heritage er meget markant, bl.a størrelsen på urene.

Personligt syntes jeg at Breitling Heritage er et af de mest vellykkede ure produceret af Breitling

Og ikke mindst modellen uden chronograph, men nu var billedet selvfølgeligt med chrono... ;0)
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
Bjarne Skrev:.... Personligt syntes jeg at Breitling Heritage er et af de mest vellykkede ure produceret af Breitling
he he ... uanset hvor vellykket Breitling end måtte lave en kronograf, vil jeg til enhver tid anbefale en Speedmaster. Icon_e_wink Icon_cool

Svar
Jeg siger tusind tak for fornem spotning, velkomsten og også det alternative bud Icon_e_biggrin
Det er sjovt det lige netop skulle være et Breitling, da jeg altid har haft en svaghed for dem - Jeg synes bare det er underligt jeg ikke selv har fundet det, men det er vel den klassiske, med skoven der bliver usynlig blandt alle træerne Icon_e_smile
Svar
....jeg vil ikke anfægte Torbens forslag, men blot undre mig over hvad det er for et hvidt rektankel som er på skiven eller i glasset - er det et refleks eller...???
Desuden synes jeg at de tre sub-dials er placeret "skævt" i forhold til centrum i uret???
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
JohnFyn Skrev:....jeg vil ikke anfægte Torbens forslag, men blot undre mig over hvad det er for et hvidt rektankel som er på skiven eller i glasset - er det et refleks eller...???
Desuden synes jeg at de tre sub-dials er placeret "skævt" i forhold til centrum i uret???
Har haft samme anfægtelser. Af samme årsag forsøgte jeg "at skrive mig ud af problemet" ved:
.... bilder jeg mig ind, at kunne se (i hvert fald nogle) lighedstræk med ....
Af samme årsag har jeg for en sikkerheds skyld foreslået Icon_mrgreen - i stedet at anskaffe en Speedmaster.
Ved i øvrigt ikke helt, om jeg fik med, at jeg er en stor ynder af Speedmaster.

Svar
Uanset om det så er genskin eller en helt anden skive, så passer det ydre egentlig meget godt overens.
Det vigtigste er dog, at jeg ved hjælp fra Geodoc har fundet noget som jeg synes er mindst lige så fedt (hvis det altså ikke ér det ur), og allerede nu er begyndt at sætte næsen op efter Icon_smil

Dog skal der endeligt ikke holdes tilbage, hvis nogen mener at ha' fundet lige præcis dét på billedet Icon_smil
Svar
Agree one of the best Brietling make . But the Speedy is the king .
Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)