Købe på Chrono24
Hej alle.

Er der nogen der ved om det er sikkert at købe et Omega ur på <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.chrono24.dk">www.chrono24.dk</a><!-- w -->?
Nogen der har erfaringer med det?

Mvh.
Kasper
Svar
Generalt er der ingen problemer hos forhandlerne og nok heller ikke med private, men det er dog mere risk. Men er der problemer med uret er det dyrt at sende til rep. Et forsikret 18.000 kr. ur kan nemt koste 800 - 950 + kr. med DHL express. Dog bør sælger betale et rimelig beløb, og de fleste forstår ikke de dyre priser, som der er på forsendelse herfra Danmark, når mange andre kan sende for 50 - 80 % billigere den anden vej.
Svar
Mange tak for dit hurtige svar!
Så det er altså sikkert? Har du købt der før eller kender nogen der har købt hos dem?
Og hvordan fungere det egentligt? Jeg kan se urene kommer fra forskellige lande og det virker lidt skummelt.

Kasper
Svar
Det undrer mig at Stenstrup skriver at det er sikkert.

Der er lige så mange skurke på Chrono24, som andre steder.

Premium/trusted seller er en købt titel og ikke noget med at de valueret eller bedømt af købere.

Man er nødt til at undersøge sælger ligesom andre steder. Bede om referencer søge på nettet osv.

Mvh. Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
Hej TDN og tak for dit svar også.

Ja, jeg stoler ikke på dem og finder et andet sted at købe.

Kasper
Svar
Men skal jo undersøge de forskellige forhandlere. Ihvertfald fik jeg 2 herfra til at købe fra en forhandler i Rom jeg besøgte og de var gode.

Desuden efter samhandel med 4 tyske forhandler føljer jeg de er de bedste. Tysk stabilitet er godt. Desuden vil Chrono skrive hvis de har fået dårlige anmeldelser. Det skriver de ihvertefald. Men det bedste er altid også at undersøge selve sælger, men de fleste, som går på chrono 24 som forhandlere, er ikke interesseret i at snyde. Ellers kunne de jo ikke være godkendt i 2 - 5 år hos Chrono 24. Mange har jo også butikker og fasader.

Nej, der hvor problem kan ligge er, hvis der opstår problemer med uret. I langt de fleste tilfælde skal du nok få uret, men fejler det noget skal man jo slås med tilbagesendelse. Men sådan er det jo også ved danske forhandlere. Dog er det nemmere at handle dansk når der er problemer, så kan man få dansk, ville jeg altid handle der. Men ikke hvis jeg skulle vente flere måneder på et ur.

Det er altså godt nok ikke de præcis de samme ure, der går igen i flere lande. Icon_e_biggrin
Svar
Jeg er enig i at man altid bør se sig for. Men ligefrem at afstå fra købet er lidt overreageret. Medmindre der er klare signaler om fusk.
Chrono24 er imho et seriøst site.

Jeg har handlet der flere gange - med held.
Man kan osse se spøgelser alle vegne.

Hilsen loncar
Icon_+1
Svar
Loncar Skrev:Jeg er enig i at man altid bør se sig for. Men ligefrem at afstå fra købet er lidt overreageret. Medmindre der er klare signaler om fusk.
Chrono24 er imho et seriøst site.

Jeg har handlet der flere gange - med held.
Man kan osse se spøgelser alle vegne.

Hilsen loncar

Ja, jeg må indrømme, at jeg også synes at det er en smule drastisk - at købe via Chrono24 er ikke anderledes end at købe ethvert andet sted i udlandet. Om man vil købe via internettet eller rejse til butikken, afhænger af graden af tillid man har til forhandleren - og dér er det vel også rimeligt at man selv danner sig et billede ved at interagere med vedkommende. De fleste professionelle forhandlere med butikker på Chrono24 har et professionelt ry, de skal værne om - det gør de ikke ved bevidst at snyde folk !

Så når det kommer til stykket, handler det i realiteten om tillid og om man generelt er tryg ved at købe et ur uden at se andet end billeder og beskrivelse - og bagefter stole på returretten, der i øvrigt er garanteret af EU, hvis uret ikke er som beskrevet.

Jeg kender adskillige herinde, der har købt via Chrono24 med et positivt resultat (jeg selv har dog ikke handlet der) - nogle gange pr. post og andre gange er de taget ned til den aktuelle forhandler ............ der i øvrigt i flere tilfælde har haft sin forretning i Italien.

Og det ved Stenstrup også godt !!

Derfor er det lidt synd, hvis disse forhandlere og Chrono24 skal italesættes som useriøse, når der nu ikke er rimeligt belæg for det.

TDN har fuldstændig ret - der er ligeså mange useriøse på Chrono24 som alle andre steder i verden ............ men der er også ligeså mange seriøse ! Så skal vi nu ikke lade være med at dæmonisere blot på baggrund af at der er tale om en bestemt hjemmeside.

En bedre ide ville være, at lægge navnet på den pågældende konkrete forhandler op herinde og forhøre sig om nogen har positivt eller negativt at sige på baggrund af egne erfaringer !! Ganske ofte har en af os herinde haft konkrete erfaringer og kan komme med råd og vejledning, der er bygget på andet end spekulationer eller fordomme. Og det samme kan i øvrigt siges, hvis man ønsker at forhøre sig om danske forhandlere - der er i øvrigt også danske forhandlere, som sælger via Chrono24 !
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)