Hjælp til køb af drømme ur
Jeg har forelsket mig i et ubrugt Daytona 116523 fra Watchswiss Uhrenhandels Pariser Platz 4a i Berlin. Jeg har fulgt uret i ca 3/4 år og prisen har svinget mellem 72 og 74000 kr jeg har overhovedet ingen erfaring med køb af ur i den prisklasse.Jeg har alle dage ønsket mig sådan et ur,og har sparet op til det i langt tid, og da jeg runder et skarpt hjørne har jeg besluttet at nu skal det være.Der er bare mange ting jeg er usikker på, og ikke kan forstå. Hvorfor kan de sælge et nyt ur i Tyskland til ca 73000 som koster over 100000 kr i Danmark???.Kan jeg være sikker på at uret er ægte.Hvordan foregår en sådan handel. Hvordan overføre man sikkert beløbet osv. Hjælp søges.
Svar
Det lyder som et meget spændende ur. Hvis det var mig ville jeg selv køre ned for at hente uret, det er sikkert ikke meget dyrere end en forsikret forsendelse. Det er også en stor fordel at kunne prøve uret inden køb, så ,an er sikker på at det også "passer" til en. Du undgår også bekymringer omkring det at sende penge.
Hvis forhandleren har en fysisk butik tror jeg ikke du skal være bekymret for ægtheden.

Held og lykke med projektet.

/J
Svar
Velkommen til...jeg er enig med "jaha" - kør til Berlin, der er mange spændende ting - udover ure!

De par kroner turen koster er jo "peanuts" i forhold til urets pris!

Du kunne måske checke nettet for "hints" om hvordan man spotter en "fake" og også søge efter om der er nogen der har erfaring med sælger?

Edit: Kan se at sælger er Trusted Seller på crono24.de, så der burde ikke være problemer og uret ikke en kopi!

Good luck!
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
Jeg har været inde på Urforum søgefelt og søgt på adressen, og fundet flere som mener der ikke findes en fysisk butik på adressen bla.(Sølvræven)
Er der nogen der har handlet med Firmaet??
Er der nogen der kan forklare hvorfor der er så stor prisforskel på et nyt ur købt i Tyskland kontra Danmark.

GOD WEEKEND

Sølvræven
Re: Hjælp til Køb af GMT Master II model 116713LN
af Sølvræven » tirs 23. apr 2013 19:57

Til Hannover_dk

Tak for din hurtige respons

Iht. chrono24.dk er adressen Pariserplatz 4b
Har lige talt med min ven i Berlin, og der ligger kun en endnu dyrere urbutik (unter den linden) - de havde ikke Rolex.

Firmaadressen der ikke "findes":
Watchswiss Uhrenhandels GmbH
Pariser Platz 4a
10117 Berlin
Tyskland

Jeg har fundet tilsvarende navne (Watchswiss Uhrenhandels GmbH) på urmagere i Berlin på Potsdam Platz og på Friederichsstrasse 50

Flytter de ofte eller er der flere butikker ?

Mvh. Sølvræven
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)