30-08-2013, 07:15 PM
Hvad er det billigste ur du kunne leve med resten af livet - eller i hvert fald meget længe - uden at du følte dig som en "fiasko"?
/
Kristen
/
Kristen
|
Billigt ur "for life".
|
|
30-08-2013, 07:15 PM
Hvad er det billigste ur du kunne leve med resten af livet - eller i hvert fald meget længe - uden at du følte dig som en "fiasko"?
/ Kristen
30-08-2013, 07:19 PM
Jeg ved godt, hvad jeg selv vil svare!
/ Kristen
30-08-2013, 07:39 PM
Nu skulle der gudskelov mere end noget så ligegyldigt, som et ur til før jeg ville føle mig som en fiasko - så svaret må være dette mageløse Casio til 139 DKK.
Cheers, Jesper
30-08-2013, 08:05 PM
Min selvopfattelse er ikke forbundet med ure, så det er ikke et problem. Jeg kunne oven i købet finde på at argumentere for, at den ultimative luksus i livet er ikke at have behov for et ur. Ingen krav på din tid fra arbejdsgivere o.s.v.
JK
30-08-2013, 08:22 PM
Jeg forbinder heller ikke et ur med Fiasko, men godt nok med succes afhængig af mærke.
Jeg kunne sagtens leve med et Seikour. Helst et dykkerur med almindeligt quartzværk, men jeg ved ikke om de laves mere. Jeg synes at alle har automatik. Jeg var ret glad for et Pulsar dykker ur i quartz, som jeg købte da jeg var 14 år gammel, og det gik problemfrit i 7 år, fik en minirensning til 300 kr (for 23 år siden), og så gik det 6 år til og det var det
30-08-2013, 08:31 PM
"Fiasko" er nok et stærkt udtryk - men jeg forstår hvad du mener !
For mit vedkommende, så ville jeg være ganske tilfreds med denne her - mit pt billigste ur........... købt på Ebay i 2009 for USD 275,-
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
31-08-2013, 08:40 AM
31-08-2013, 10:30 AM
Blandt mine ure, er nedenstående det, der absolut ikke kan komme på tale, at skille sig af med.
- Og derfor osse uret jeg har besluttet mig for, at leve resten af livet med. Uanset (fiasko, succes, daglig brugerglæde, ikke særlig dyrt og hvad har vi? - you name it) ![]() ... uret, der har "hængt på" i 45 år, og som på vibrografen opfører sig som et nyt ur. Det er en tiltalende succes (for uret) - for mit eget vedkommende har det været mere bop-bop. Havde jeg ikke været sporet ind på interessen for ure, på den håndfaste måde, som ovenstående Seamaster Chronostop ref. 145.0007 repræsenterer ... .... så havde jeg nok overvejet noget i retning af de øvrige gode forslag, måske: Junghans 1972 Mega Solar - Ref. Nr. 056/4211.44 ![]() Radiostyret solar ur med multi-frekvens urværk J615.84 med autoscan, display med stor dato, "Sleep" modus. Efter 72 timers opladning er der strømreserve i op til 21 måneder. Selvlysende visere, urkasse i rustfrit stål Ø 43.3 mm, drejelünette, tastelås, safirglas, læderrem med rustfrit stålspænde eller rustfri stållænke med foldelås, vandtæt op til 10 ATM. Pris 4.700 Kr. For lige, at spare jeg for et indlæg i "Hvilket ur har du på idag?, med eller uden billeder!" - kan jeg oplyse, at dagens (dagenes) ur er Seamaster Chronostop, alias "Unbreakable" Med venlig hilsen - Geodoc
31-08-2013, 10:36 AM
Mekanisk Seiko, SKX007, kunne sagtens gå også i standardversion. Og så er brugtprisen mellem kr. 500 og 1.000.
Men mekanisk automat skal det være - og helst en dykker. Dog har sagen ikke meget med succes / fiasko at gøre...
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS ! |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|