Køb af mit første Rolex (Submariner)
Godmorgen Ur-nørder ;o)

Jeg håber i har tid og lyst til at hjælpe en "nybegynder" i denne fantastiske ur verden.

Jeg har forelsket mig i Rolex Submariner m date funk. efter salget af mit Omega Seamaster (007) og har nu følgende 3 på hånden, men kan ikke bestemme mig for hvilket køb der ville være den bedste investering samtidig med det er hverdagsur man ikke er "bange" for at bruge.

1. Rolex Submariner 16800 fra 84' (tror desværre ikke den er med Tritium og den matte skive)
Serviceret i maj 2013, kvittering medfølger, nypoleret lænke (Mølbak), lidt patina men ellers rigtig flot stand!
inkl alt tilbehør, yderboks, inderboks, papir, certificat mv.
Pris: 30.000

2. Rolex Submariner 16610 fra 2000 (måske et meget sjovt årstal?)
Er løbende serviceret, kvitteringer medfølger, uret står i virkelig flot stand med få hairlines, fremstår nærmest som nyt! Senest serviceret med stort service hos aut. rolex forhandler i 2006 - Uret er vidst ikke med SEL.
inkl alt tilbehør, yderboks, inderboks, papir, udskiftede reservedele, kvitteringer fra service, cerfificat mv.
Pris: 31.000 + en tur over storebælt.

3. Rolex Submariner 16610 fra 2007
Står som nyt, er til eftersyn nu og sælges af Ole fra limitedure.dk
Uret er endnu ikke serviceret.
inkl alt tilbehør, yderboks, inderboks, papir, certificat mv.
Der gives naturligvis 14 dages fortrydelsesret samt 2 års reklamationsret.
Pris: 35.000

Jeg ønsker som sagt et ur som både er en "god" invistering og samtidig et ur jeg kan gå med til dagligt (kontorjob).

Tak.
God weekend.

Bedste hilsner
Emil
Svar
Hejsan og velkommen til !
Meget typisk historie... (jeg har byttet min Omega Seamaster 007 til Rolex Sub)
Rigtigt mange førstegangs Rolex-ejere opgraderer netop fra denne Omega-model.

Ang. dit nyt ur og valgmulighederne: Jeg vil anbefalle variation nr. 2, absolut !
I en 1984 Sub er der ikke meget vintage, "vintage" eller "neovintage". Uanset hvad folk prøver at bilde én ind. Kun et ældre brugt ur... En Sub fra 2007 er lige så stille på vej til eftersyn - som alt beroende af dine kontakter og/eller holdning om brug af AD´er vil koste 2 til 4K. Urets totalpris vil stige lige lovligt højt.

God weekend !
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Også velkommen herfra !! Icon_smil

Jeg er enig med TioMalo i, at nr. 2 lyder som det bedste køb !!

Medmindre du er til "neo-vintage" og det viser sig, at nr. 1 alligevel er med mat skive !! Icon_e_wink Men det er jo også smag og behag - hvis det ikke er med mat skive, så er det "bare et gammelt Rolex" og så er 30K for dyrt !! Icon_smil
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Hej i to,

Tak for jeres gode svar.

Jeg har fundet ud af at modellen fra 00' er produceret i 00' også og derfor er en P-serie, og derfor er med SEL af hvad jeg lige kan læse mig frem til.

Jeg overvejer kraftigt at få handlet den færdig med sælger (rar mand) og få den afhentet i i løbet af Lørdag.

Vh Emil
Svar
EmilEMHR Skrev:Jeg overvejer kraftigt at få handlet den færdig med sælger (rar mand) og få den afhentet i i løbet af Lørdag.

Vh Emil

Lyder spændende og som en god beslutning - billeder af uret herinde vil altid være et hit !! Icon_e_smile

Held og lykke med handelen !
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Hej igen,

Jeg som troede jeg blev Rolex ejer idag..

Den 16610 fra 2000 er jeg blevet overbudt på (33500) og er derfor hoppet fra den, og tog derfor ind for at kigge på 16610 fra 05 til 35.000 - den stod rigtig rigtig flot og er lige blevet poleret op hos mølbak.
Købte den ikke idag da nogle af tingene fra uret lå i bankboks.
Kan få den mandag hvis jeg stadig er interesseret.

Har i mellemtiden fået tilbudt en 16610 LV jubileum modellen med den grønne krans til 40.000,- men ved ikke så meget om den endnu..

Hvad synes i jeg skal gå efter som jeg står nu?

Vh Emil
Svar
Hej Emil - og velkommen!

Du skal gå efter, hvad DU kan lide. Det lyder som en floskel, og det er blevet sagt mange gange; men det gør det ikke mindre rigtigt. Mange synes at LV modellen er lidt for flashy med den grønne krans - men det er op til dig.

Prisen på LV'en er måske lidt i overkanten - der er i hvert fald nogle stykker på chrono24 til salg indenfor EU (dvs ingen moms for dig) for under 40.000. Men sælger er måske forhandlingsvillig?

/Bjørn.
Svar
Hej Emil

Selvfølgelig er det smag og behag, men jeg synes at den grønne lv er super cool og så er det en model som er udgået og som ikke ses hver dag. Prisen virker ok sammenlignet med de priser jeg ellers har set i DK.

Hilsen
Alexander
Svar
Hej igen,

Jeg er stadig på Jagt og har nu fået dette tilbud:
Rolex 16610 Sub m date fra 1994, uret er løbende serviceret og sidst d. 27/4-2012, alle papir, boks osv følger med og uret er i flot stand.
Pris 31.000,-

Hvad siger i til denne?
Svar
Køb hellere én fra 1999 / 2000 - de har luminova visere og markeringer.
En -94 er hverken "vintage" eller ½ ny, bare en lidt uddateret model med død tritium IMHO.
Du kan sagtens finde én lidt nyere med B&P for de ca. 30K.
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)