Lucien Rochat Chronograph med 24h
Hej,

her er et nyt ur:

Lucien Rochat Chronograph med 24h-viser

İmage
İmage
İmage

Jeg kan ikke sige, hvor gammel den er, skal dog spoerge hos http://www.lucienrochat.ch/. Jeg mener dog, den er mindre end de 25 aar, som vi har saet som afgraensning til vintage, og det betyder ogsaa det er det yngste ur i min samling.

Vaerket er baseret paa Valjoux 775x, med 17 jewels. Den er markeret med ETA og 7750 under balance-ringen. Det kunne nu godt have vaeret et Valjoux 7754, men det er den aabenbart ikke - man kan naemlig ikke indstille 24h-viseren uafhaengig af resten. Til gengaeld har den saa en 24h-drejering, som kan indstilles til en halv time. Vaerket er markeret med "Lucien Rochat 7300" paa rotoren. Den kom med en sort laederrem, som jeg lige skal montere igen - ovenikoebet ogsaa signeret med "LR".

Hilsen,
Olof
Skift ur, når du står op!
Svar
Det er helt sin egen, synes jeg. Hvor har du fundet det? Jeg har i hvert fald aldrig set det før!
Svar
Meget sjovt modificeret 7750!

Lidt besynderlig lunette, ville have forventet et tachymeter på sådan en. Kan lunetten dreje?

Martin
Svar
Hej,
drejeringen bruges til at saette tidszonen - derfor 24h, og den kan indstilles til hver 1/2 time. Koebt paa ebay (jeg har vel soegt efter GMT, maaske i forbindelse med Chronograph - det husker jeg ikke helt). Uret er sandsynligvis fra 90erne. Maerket Lucien Rochat blev skabt af en uremager af samme navn (tilsyneladende har medlemmer af hans familie arbejdet som uremager allerede i 18xx) i 80erne. 2006 blev maerket solgt til Sector. I dens tid har de produceret en hel del ure i god kvalitet, ofte paa grundlag af et 7750, men med forskellige komplikationer. Mere ved jeg heller ikke. Desvaerre er jeg ikke god til fransk, ellers ville jeg lige ringe til dem (goer det maaske alligevel).
Hilsen,
Olof
Skift ur, når du står op!
Svar
Ret flot ur, Olof !!

Ser ud til at være i god stand - tillykke med det ! Icon_smil

Jeg har altid godt kunne lide et skivelayout med hvid skive og mørke "sub-dials" - GMT viseren er meget diskret og falder godt ind i resten af urets design.
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)