Svar: 491
Tråde: 54
Modtaget Likes: 58 i 35 svar
Givet Likes: 88
Eller rettere sagt, er det EP4 der ligger i denne chronograph?
Værket ser sådan ud
Jeg har målt det til ca. 30,7mm. Ifølge ranfft bør EP4 være 31,58mm og på hans billede er der ingen stødsikring, som der er på mit værk.
Der er ingen synlige markeringer på værket
Og skiven ser således ud
Der står heller ikke swiss made eller swiss og der er heller ikke spor, at noget har stået under kl. 6 før
•
Svar: 2,424
Tråde: 158
Modtaget Likes: 161 i 80 svar
Givet Likes: 28
Det er et rigtig godt (og vanskeligt) spørgsmål, som jeg aner meget lidt om. - imidlertid har jeg fundet 2 referencer:
#1.
Excelsior Park and the Jeanneret of St Imier, hvor en Zenith (2/3 ned i artiklen) er udrustet med en EP4, oven i købet med stødsikring.
#2.
En EP4 - handlet på E-Bay, hvor de fysiske mål understøtter dine mål. Denne er uden stødsikring.
Håber mine skriblerier, kan lokke en af de mere værkkyndige på banen

- (Iøvrigt synes jeg, at det et rigtig dejligt ur)
Med venlig hilsen - Geodoc
•
Hej Geodoc
Jeg så første link og der står, at værket måler 31,6mm. Der er muligvis en kant inde i kassen som jeg ikke kunne se. Jeg har set værker enten uden stødsikring med lang (+/-) pind og med stødsikring men uden pind. Tak for hjælp og for kompliment. Købte den i reparations afdeling. Tænkte at alt var ok men chronofunktion starter ved pusher ved 2 og resetes med samme pusher. Ved tryk på pusher ved 4 sker der ingenting:-(
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
dwndler Skrev:Hej Geodoc
Jeg så første link og der står, at værket måler 31,6mm. Der er muligvis en kant inde i kassen som jeg ikke kunne se. Jeg har set værker enten uden stødsikring med lang (+/-) pind og med stødsikring men uden pind. Tak for hjælp og for kompliment. Købte den i reparations afdeling. Tænkte at alt var ok men chronofunktion starter ved pusher ved 2 og resetes med samme pusher. Ved tryk på pusher ved 4 sker der ingenting:-(
tror på EP4 men har ikke lige tid at rode- der er jo også en vist nok lidt senere EP 40 og 42 som kunne checkes ligesom 4 findes i alle fald også som 4 c men jeg ville tro samme diameter som 4 - og mon ikke bare pusheren ved 4 som burde stoppe kronografen bare skal ha lidt rep?
vh
•
hannover_dk Skrev:dwndler Skrev:Hej Geodoc
tror på EP4 men har ikke lige tid at rode- der er jo også en vist nok lidt senere EP 40 og 42 som kunne checkes ligesom 4 findes i alle fald også som 4 c men jeg ville tro samme diameter som 4 - og mon ikke bare pusheren ved 4 som burde stoppe kronografen bare skal ha lidt rep?
vh
Så start/stop/reset funktioner er ligesom på Landeron 248, hvor man stopper chrono ved tryk på 4 og resetter ved 2?
Btw. EP40 har 12h register og EP42 har ellipse form.
•