Svar: 4,455
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,347
Stort tillykke med en super klassisk Rolex !!  Berg er, som andre også har nævnt her i tråden, en 100% fin fyr !
Submariner non date er nok et af de mest solide automatiske ure, du overhovedet kan opdrive, så du kan roligt både løbe og opholde dig i solen med det !!
Hvad angår anden sport, så er det selvfølgelig lidt et temperamentsspørgsmål - når man bruger uret til fysiske aktiviteter, kan det risikere at blive skrammet, hvis man ramler ind i noget og selvfølgelig kan det risikere at gå i stykker, hvis du vælter og slår uret hårdt mod cement eller asfalt. Men det gælder jo også for andre ure og i de fleste situationer, hvis man slår uret imod en hård og/eller ru overflade.
Eneste sportsgren, som jeg lige har hørt om, hvor nogen har den opfattelse, at man ikke bør bære et automatisk ur, er golf ! Men om det har noget på sig, ved jeg ikke, da jeg ikke selv spiller.
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 2,792
Tråde: 143
Modtaget Likes: 126 i 62 svar
Givet Likes: 22
Et godt mekanisk ur kan fint holde til golf, løb eller cykling. Så det er bare at komme ud og give den gas!
•
Svar: 3,915
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Citat:Eneste sportsgren, som jeg lige har hørt om, hvor nogen har den opfattelse, at man ikke bør bære et automatisk ur, er golf ! Men om det har noget på sig, ved jeg ikke, da jeg ikke selv spiller.
Sub´s - både med og uden dato holder uden problemer for både golf og skydning (jeg bærer uret i højre hånd og skyder lidt uautoriseret med begge . Min gammel Sub med dato har fået måske + 6.000 rekylspark, helt uden at hikke på den grund).
Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  )
•
Tio Malo Skrev:Citat:Eneste sportsgren, som jeg lige har hørt om, hvor nogen har den opfattelse, at man ikke bør bære et automatisk ur, er golf ! Men om det har noget på sig, ved jeg ikke, da jeg ikke selv spiller.
Sub´s - både med og uden dato holder uden problemer for både golf og skydning (jeg bærer uret i højre hånd og skyder lidt uautoriseret med begge . Min gammel Sub med dato har fået måske + 6.000 rekylspark, helt uden at hikke på den grund).
Vh. John
Jeg skyder udelukkende med højre hånd og bærer uret på venstre, så uanset hvad er det ikke noget problem !
Har dog prøvet en .44 magnum Ruger Redhawk i USA .......... DEN kunne godt sparke, men var forbløffende præcis !
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 3,915
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Citat:Har dog prøvet en .44 magnum Ruger Redhawk i USA .......... DEN kunne godt sparke, men var forbløffende præcis !
Jo... de der moderne .44 & .44 magnums er nu nogle sjove parafraser i våbenhistorie, men helt seriøst kan man IMHO ikke tage dem.
Klarer man ikke sagen med en .38 eller 9mm (og for søndagsbrug måske en 357 magnum) er det i hvert fald ikke Guds skyld.
So to say.
Vh. & peace !
John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  )
•
Tio Malo Skrev:Klarer man ikke sagen med en .38 eller 9mm (og for søndagsbrug måske en 357 magnum) er det i hvert fald ikke Guds skyld.
So to say.
Helt enig - en større kaliber overflødiggør ikke, at det er nødvendigt at ramme sit mål præcist !!
Men nu har Amerikanerne jo altid været fascineret af størrelse ............ "there is no replacement for displacement" for at overføre det til bilernes verden !!
/Peter
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
og så den gamle - selvfølgeligt kan man spille golf med et Rolex - men en golfkugle flyver generelt lang mere forudsigeligt
Iøvrigt hvad vintage angår, vil jeg nu faktisk anbefale at lade være med det aller vildeste. Jeg ved bl.a. om trommeslagere som har flere urproblemer end andre når vi taler vintage - og har det bekræftet fra en urmager der tager sig af den slags - men jeg taler vintage og i øvrigt i de kendte eksemplarer - kronografer som jo er mere følsomme
vh
•
|