IWC Probus
Hey

jeg har fået mulighed for at købe et gammelt lomme ur.

men ved ikke, hvad jeg max på gi for det.

måske der var en der kunne hjælpe mig der. ?

det er et IWC Probus
cal. 31457
og ved balancen står der et nummer. : 403270
det er uden stødsikring
det er i 14 KT. guld
på kapslen står der et nummer. : 488778
det er med sådan lidt guld farvet skive, sorte viser og sek. viser ved kl. 6

er der nogen der har forstand på det. og evt. kunne sige hvad jeg må gi for sådan et ur

Henrik
Svar
Det er umuligt at sige uden billeder.
Svar
Der er et par lommeurskyndige herinde, som helt sikkert kan hjælpe dig - men jeg ved, at de vil spørge efter billeder af urkasse, skive og især af værket Icon_e_wink

Har du mulighed for at uploade et par billeder ?

For hjælp og vejledning, se denne tråd:

http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=10&t=15280
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
hvordan kan jeg sætte dem ind?
Svar
hro1982 Skrev:hvordan kan jeg sætte dem ind?

Klik på det link, som jeg har sat ind i min forrige tråd Icon_e_biggrin
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Billeder ville hjælpe- Jeg mener kaliber 31457 er en flot IWC kaliber med skruede chatoner og det hele, men den KAN findes i flere versioner.
Er skiven 100% hel uden revner, er værket OK, er kassen uden buler og er den stål eller guld og hvilken karat

Jeg vil sige jeg har set ure i den type fra IWC med 31457 til mellem 7.000 og 20.000 kr så det spænder vidt.
Bor du i København kunne du jo besøge Krognos og Mølbak og få deres bud, det vil være mere relevant når de står med uret
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
İmage

İmage

İmage

İmage

İmage
Svar
Ja - som jeg ser det ikke helt skarpe billede må det være 14 k Guld, med præcis det smukke værk med skruede chatoner og en flot skive og - som jeg ser det i god stand.
Prisen ligger der jeg rodede først tror jeg - mellem 8 og 22 t - men ud over Krognos, Mølbak og Svajts kan også ex Bruun og rasmussen måske give en pris ide
Det svære er vel, at du vil har det billigt men ikke snyde din ven. Det ER et fint ur
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
ja den er lidt svært.

må lige prøve at tage en snak med ham om det.

jeg siger mange tak for hjælpen til alle. Icon_smil
Svar
hro1982 Skrev:Hey

jeg har fået mulighed for at købe et gammelt lomme ur.

men ved ikke, hvad jeg max på gi for det.

måske der var en der kunne hjælpe mig der. ?

det er et IWC Probus
cal. 31457
og ved balancen står der et nummer. : 403270
det er uden stødsikring
det er i 14 KT. guld
på kapslen står der et nummer. : 488778
det er med sådan lidt guld farvet skive, sorte viser og sek. viser ved kl. 6

er der nogen der har forstand på det. og evt. kunne sige hvad jeg må gi for sådan et ur

Henrik

Værket er et cal. 53 19'''H6.5 fra 1907 og kassen er fra ca. 1911.
Skiven er i nærmest fantastisk stand og den er med hair cross og two tone, så vidt jeg kunne se.
Spørgsmål er om alle tre kapsler er i 14k guld eller kun to. Og er medfølgende kæde i guld?
Jeg solgte et lignede urværk (H6 35231) for ca. €200 på ebay for ca. et år siden.
Hvis vi antager, at der er ca. 30g guld i den med dagens pris på ca. 155 kr for 14k giver det 4650 + 1500 (værk) = 6150
MEN da det er IWC og i så fint stand og den kæde er sandsynligvis også i guld vil jeg mene, at alt under 8000 er forholdsvis billigt Icon_cool
En lignende fætter har du her http://www.chrono24.dk/iwc/pocket-watch-...ab=details
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)