Nyerhvervelse i form af et Omega Seamaster fra 1960'erne
Godaften til alle! Icon_e_smile

Jeg tænkte, at eftersom jeg alligevel sidder i toget igen fra Jylland mod København, ville jeg lige poste en tråd med min nyeste erhvervelse. Og med denne i samlingen, må jeg erkende, at jeg er blevet fan af Omega. De har en uhyggelig indvirkning på mig! Icon_e_biggrin Nå, nok om det.

Der er tale om et smukt ældre Omega ur fra 1960'erne. Uret er i guldbelagt stål. Champagnefarvet skive med guldfarvede baton visere og timemarkører. Uret har udskiftet sin optrækskrone, men hvis det er en keeper, så finder jeg nok ud af noget på det punkt.
Kassediameteren er cirka 35 mm. Så det er et mindre ur. Lidt forskellig fra det Seamaster 41 mm jeg for nyligt erhvervede mig (et ur jeg vil lave et indlæg om, hvis folk er interesseret).

Uret har et dejligt automatisk værk. Det at det er et ældre ur med automatisk værk, tiltager mig utrolig meget må jeg erkende Icon_e_smile

Nu til nogle billeder:

İmage

İmage

İmage

Slutteligt, er det planen at jeg vil sætte en nato rem på uret. Indtil videre er jeg ret vild med den her grønne rem, med guld spænder:

İmage

Jeg leder dog stadig efter den helt perfekte rem, som vil være en grøn army rem, med en hvid stribe kørende igennem. Og så med guld spænder. Måske en lidt mere mørke grøn farve end overstående billede. Er der nogle der har set sådan en sag?

Ser frem til at høre jeres meninger om uret Icon_e_smile

Fortsat god aften til alle!
Svar
Jeg ville beholde den rem det har - men nato gør det lidt yngre. Det er et supersmukt og velholdt ur med alle de kvaliteter netop omega ure (og faktisk typisk eterna) har i enkelthed for den tid
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Elegant watch + 1 . Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)