Svar: 5
Tråde: 2
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 1
Kære urfolk
Her et par ikke helt ofte sete ure, som man nok enten vil elske eller hade. Urene er ikke til salg, men jeg har bare lyst til at præsentere dem, fordi de efter min mening udskiller sig fra mængden af de mange kendte kvalitetsure, som plejer at være genstand for diskussion i dette forum. Jeg tåler alle kommentarer positive som negative, så bare giv los.
Begge ure har den kendte traktor ETA 2824-2, dog let dekoreret, så det er ikke her urene gør sig særlig bemærket.
Første ur et Fortis Art Edition Winner fra 2000. Det måler 40mm og har safir glas både for og bag samt skruekrone med Fortis logo. Det er designet af den tyske kunster Gerhard Winner (heraf modelnavnet).
Andet ur er et Meer Delos, som blev fremstillet af den tyske urmager Jürgen Meer i perioden 2004-2009. Eta 2824-2 flot dekoreret med Meer’s logo, blå skruer, og incabloc shocksystem. 38 mm med safir for og bag. Meer lukkede sin produktion ned ca 2010, og han er nu tilknyttet schweizer fabrikanten Chronoswiss. Hans gamle hjemmeside [url]"http://www.meer-uhren.de" o nclick="window.open(this.href);return false;">http://www.meer-uhren.de[/url] er mærkelig nok ikke nedlagt, selv om produktion og salg for længst er indstillet.
Delos’en er efter min menig rigtig sjov og retroagtig, men frem for alt oser den af top forarbejdning. Bare tjek kronen med hans finurlige Meer logo samt datovinduet med rød ramme. Lumen er grøn og super fin.
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
spændende ure, og begge nogen jeg ikke ville være spor genert over at gå med. Tak for at du delte
vh
•
Svar: 2,374
Tråde: 130
Modtaget Likes: 940 i 473 svar
Givet Likes: 857
•
Svar: 1,295
Tråde: 46
Modtaget Likes: 437 i 147 svar
Givet Likes: 185
uroksen Skrev:Kære urfolk
Her et par ikke helt ofte sete ure, som man nok enten vil elske eller hade. Urene er ikke til salg, men jeg har bare lyst til at præsentere dem, fordi de efter min mening udskiller sig fra mængden af de mange kendte kvalitetsure, som plejer at være genstand for diskussion i dette forum. Jeg tåler alle kommentarer positive som negative, så bare giv los.
Begge ure har den kendte traktor ETA 2824-2, dog let dekoreret, så det er ikke her urene gør sig særlig bemærket.
Første ur et Fortis Art Edition Winner fra 2000. Det måler 40mm og har safir glas både for og bag samt skruekrone med Fortis logo. Det er designet af den tyske kunster Gerhard Winner (heraf modelnavnet).

Andet ur er et Meer Delos, som blev fremstillet af den tyske urmager Jürgen Meer i perioden 2004-2009. Eta 2824-2 flot dekoreret med Meer’s logo, blå skruer, og incabloc shocksystem. 38 mm med safir for og bag. Meer lukkede sin produktion ned ca 2010, og han er nu tilknyttet schweizer fabrikanten Chronoswiss. Hans gamle hjemmeside [url]"http://www.meer-uhren.de" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.meer-uhren.de[/url]" onclick="window.open(this.href);return false; er mærkelig nok ikke nedlagt, selv om produktion og salg for længst er indstillet.
Delos’en er efter min menig rigtig sjov og retroagtig, men frem for alt oser den af top forarbejdning. Bare tjek kronen med hans finurlige Meer logo samt datovinduet med rød ramme. Lumen er grøn og super fin.

Spændende ure. Især Fortis uret er meget smukt.
VH
Nicholas
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
Forget the snobs there is nothing wrong with ETA calibers . And those two watches are different and made by people who care about good watchmaking . And it shows , thumbs up from me . Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
willy Skrev:Forget the snobs there is nothing wrong with ETA calibers . And those two watches are different and made by people who care about good watchmaking . And it shows , thumbs up from me . Willy
Yep - thats it - thumbs again from me - they are exactly as you say, made by people who care and will make a difference - not the biggest - but a difference
•
Svar: 5
Tråde: 2
Givet Likes: 1
Tak for udelukkende positive indlæg omkring mine to ETA'er. Måske beror det på en vis overbærenhed, fordi jeg er rimelig ny her på forum, måske er der også bare andre end mig, da gerne vil set noget nyt på armen. I har ihvertfald givet mig lyst til at vise endnu nogle ETA 2824' ere, som man ikke ser hver dag (en tysker og 2 englændere).
Det er ikke fordi jeg samler på 2824'ere, men jeg ender ofte der, når det handler om en ny veldreven maskine til under 3K.
Først et Aristo Dakar 2004 fra Vollmer i Pforzheim. 41mm med skruekrone og fuld brushed kasse. Uret blev lavet til Michael Grieb, motorcyklist, som skulle bære uret under Dakar rallyet 2004 (blev vidst nok aflyst). Jeg har givet det en lædder rally strap, så meget mere rally bliver det vidst ikke. Det mest specielle ved dette ur, er den utrolige lumen, der nok kunne lyse det halve af øst Sahara op under rallyet.
Det næste er en englænder Precista PRS-3LE (limited Ed. nr.X/50) fra TimeFactors i Sheffield. 42mm diver 30ATM, skruekrone med logo og safir glas. Uret blev leveret med stållænke, men jeg har sat en sort lædder med matchene gul tråd på det. Rigtigt fint forarbejdet ur.
Til sidst kommer et Christopher Ward Malvern 5, dresswatch/flieger. 38mm med skruekrone og safir glas. Flot dekoreret 2824'er.
For dem, der interesserer sig for Seiko, smider jeg inden længe dagens ur på armen (sjælden s-Wave) og viser det frem på det særlige forum
uroksen
•
Svar: 2,792
Tråde: 143
Modtaget Likes: 126 i 62 svar
Givet Likes: 22
Den gulskivede dykker er fed!
•
Svar: 163
Tråde: 22
Flot ur fra Fortis!!..
Deres ure går man ikke fejl af,og deres "limited edition" ure er ofte lave i få hundrede eksemplarer,så der er nok ikke mange af dette ur i omløb..
I samlingen lige nu:Rolex Explorer 2-F serie,
Fortis Cosmonaut Chronograph Lemania 5100,Fortis Chronograph Val.7750,Fortis Cosmonaut Day/date,Fortis Spacematic Day/date,Fortis Flieger 34mm,Omega Seamaster Professional Quarz.
IWC Portofino,Rolex Datejust
•
|