Holdbarhed på en Breitling rem - 1 år ?
I would be pissed off , to put it midly . It is a rubbish piece of work if any part of a leather strap needs repair after such a short time . Any decent brand would replace it at no charge .

I call that lousy work and lousy service . Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Jeg købte en billig læderrem på ebay.de til ca 15 euro.

Efter ca 2 måneders brug gik syningen op og jeg skrev til sælgeren at det var en dårlig kvalitet.

Han sendte mig en returkuvert og sendte mig en ny.
Mvh Kim 
Men det er naturligvis en god pointe at køber ikke har reklameret tidligere. ikke godt.

vh baun
willy Skrev:I would be pissed off , to put it midly . It is a rubbish piece of work if any part of a leather strap needs repair after such a short time . Any decent brand would replace it at no charge .

I call that lousy work and lousy service . Willy

Hej Willy

Jeg syntes ikke det er fair på det foreliggende grundlag af tale om dårlig service eller om kvaliteten af remmen. Normalt har både Halse og Breitling en høj kvalitet og vil normalt også gå langt for at hjælpe ved en reklamation.

Umiddelbart lyder det som remmen ikke har levet op til standarden men der er mange forhold vi ikke kender til.

Personligt mener jeg at det mest korrekte ville være at indlevere remmen til sælger eller en hvilken som helst anden Breitling forhandler og evt bede om at lade Breitling vurdere skaden, det er trods alt også dem der skal stå inde for en evt. garanti.
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Det kommer da MEGET an på hvordan og hvormeget uret er brugt. Hvis det er kontor arbejde er det lidt tidligt. Hvis det derimod har været brugt at en håndværker i et over et år, tror jeg det er meget normalt.
Hej alle,

Tak for jeres kommentarer. Som jeg skriver har uret ikke været brugt meget, og det har aldrig været vådt eller lign. Jeg er med på at en rem er en sliddel og den derfor naturligvis ikke holder evigt. Men helt ærligt - et ur til 30.000 kr... burde en rem ikke kunne holde 2 år?? Når jeg ser på remmen og som man kan se på billedet så er det tydeligt at det faktisk er dårligt håndværk og/eller ringe kvalitet af remmen der ligger bag. Den kan simpelthen ikke holde. Hvis jeg havde brugt uret dagligt og i al slags vejr, ja så havde det været helt håbløst nu.

Jeg kender mange med både meget billigere og meget dyere ure, som har gået med deres ur i årevis, og vel er remmen blevet slidt - men defekt er den ikke, og det er min!

JEg må indrømme at når jeg køber et ur til 30.000 hos en respektabel urmager (Halse) og af en meget anerkendt fabrikat (Breitling) - ja, så troede jeg at man samtidig købte en kvalitet og en service der lå langt ud over det man ville få til et ur til 1.500 hos en lokal ur-pusher. Det synes jeg ikke man får her, og jeg må tilstå at jeg er skuffet over kvaliteten. Halse oplyser han synes det er helt normalt og mange skifter rem hver år...

Jeg troede faktisk at et sådan ur og rem var lavet til at blive brugt - men jeg går ud fra at jeg så må købe en ny rem. Æv.

Anders
Hej Anders

Som jeg skrev i tidligere indlæg syntes jeg du skulle indleverer ure / rem til autoriseret forhandler evt. der hvor det er købt for en vurdering af Breitling.

Det er ikke rimeligt at hænge en navngiven urmager ud for evt. fejl / manglende kvalitet på et mærkevareure som normalt er kendt for høj kvalitet. Og men mit kendskab til Halse er de normalt også meget velvillige til at hjælpe hvis der er fejl.

Prisen på uret kan du ikke bruge som en indikator på holdbarhed, en Ferrari vil normalt også være væsentligt mere servicekrævende og dyr i drift end hvis du køber en Fiat punto, og mange af sliddelene skal oftere skiftes på Ferrarien Icon_cool

Håber du overlever denne oplevelse og vil få glæde af dit ur også i fremtiden.
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Hej Bjarne,

Jeg hænger ikke Halse ud; jeg kontaktede Halse og spurgte hvad han mente om remmen, jeg gengiver hvad han skrev til mig, hverken mere eller mindre og viser et billede af remmen - samme billede som Halse har fået. Det er såmænd bare facts. Jeg fik i øvrigt en gimrende betjening af Halse da jeg købte uret.

Kommende køber af sådan et ur, kan så gøre sig sine tanker om kvalitet kontra pris, men det må være op til den enkelte.

I øvrigt er mit ur hverken en Ferrari eller en Fiat Punto - hvis mit ur var en bil, var det vel en mellem god Audi A6, og en sådan NY bil forventer jeg kan holde mere end et år, og hvis ikke, ja så fikser mit værksted den - med et smil.

Anders
Jeg kan godt forstå din skuffelse.
Har Halse vendt det med Breitling, eller hvad var den mere detaljerede begrundelse for afvisningen?
İmage
Seneste indlæg slettet da den indeholdt kopier af privat mail korrespondance som ikke skal viderebringes her.

Tråden er nu låst.
Mywatch.dk
Bjarne Vork

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)