Tissot Automatic Militar
#1
Hej alle

Jeg vil høre jer om et Tissot ur. Nærmere et Automatic Militar. Det er guld doublé 40, måler 37 mm og har et 31-1 værk i sig, så vidt jeg lige kan se. Uret har desværre ikke nogle visere og glasset var så smadret jeg fjernede det. Men det går og er ellers i fin stand. Er det bare ren ragelse eller noget værd?
Jeg synes det er et flot ur, så overvejer om jeg skulle få sat det i stand.

Håber at høre fra jer hurtigt Icon_e_smile
Svar
#2
Militaerur?
Det ved jeg ikke. Den er ikke meget "vaerd", egentlig naesten ingenting i denne her tilstand. Jeg ville jeg ikke investere i den, undtagen hvis der var nogen form af "personlig vaerdi" til den. Men det kan vaere sjovt at finde ud, hvad slags visere den havde, finde nogle og faa den sat istand igen. Et glas koster ikke meget, men vaerket boer vist renset, hvis den skal bruges igen. Men saa bevaeger vi os ude i samlerverdenen, det kan blive dyrt at roere ved saadanne ting Icon_e_wink.
Skift ur, når du står op!
Svar
#3
Det var også min tanke. Jeg kunne bare ikke finde særlig meget information, udover et andet ur i god stand, som kostede ca. 3000 kr.. Tror det bliver et projekt hvor jeg selv finder visere, glas osv. Men tak for det hurtige svar.

Vh
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)