Tweak'e eller modificerer et ur
Jeg ved godt det kan virke ret mærkeligt, at man kan ha' et specielt forhold til et Casio, men jeg nok heller ikke helt almindelig.
Den korte historie er; at jeg har et Casio der er radiostyret og kører på solceller, altså et helt andet segment end de mekaniske ure der omtales herinde. Casio har brugt al deres energi på urværket og ikke så meget på selve kassen. Mit spørgsmål er så, om der skulle være nogen af jer "orakler" der har modificeret jeres ure (købt en bedre urkasse og indsat værket). Jeg kan se at der findes et utal af diametre på værkerne. Er der nogen steder på nettet hvor man kan finde nye og bedre kasser, eller skal man bestille en ny org.
Uret hedder casio wva-430e glæder mig til at høre nogle bud Icon_e_biggrin

Jens
Svar
Jeg tror desværre at du har sat dig for en svær opgave.

For ikke nok med værkets diameter, skal du også tænke på ting som værkets højde, optræksvellens placering, evt. trykknappers placering, værkets fastgørelse i kassen, skivens diameter, skivens tykkelse, visernes højder osv.

Dvs. der er eigtig mange ting der skal passe sammen. Det er fint nok, hvis bare det er et meget udbredt værk, som f.eks. ETA 6497 eller 2824, som der bliver produceret masser af kasser til. Jeg tvivler bare at der bliver produceret andet, end dem Casio allerede laver, WVA-430E. Jeg ved dog ikke om der er en anden Casio model, med samme værk, med en mere lækker kasse. Der må vi have fat i nogle Casio-folk. De er også herinde.
Svar
Tak for svar Rune. Du skriver hvad jeg frygtede, hvilket også giver bedst mening Icon_e_biggrin Der er rigtig mange faktorer der skal passe sammen og med mindre man kan finde et ur der bruger samme værk, bliver det nok lidt af et projekt. Lidt en skam. Jeg er vild med de mekaniske værk, men jeg må erkende, at jeg også er vild med den modsatte lejr hvor man bruger de tilgængelige teknologier. Et ur der er radiostyret vil jo altid være mere præcist end et mekanisk og tilmed kører på solenergi, det er da mageløst Icon_e_biggrin
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)