EM i fodbold og tidligere turneringer
Er der andre herinde fra, som skal fejre Danmarks deltagelse ved EM i fodbold? Så må I meget gerne fortælle lidt om Jeres fester, og hvad sådan et arrangement betyder for Jer. I kan også i denne tråd dele lidt anekdoter med os andre om tidligere turneringer, fodbolderfaringer eller andre relaterede emner. Jeg glæder mig til at læse Jeres bidrag Icon_e_biggrin

Herhjemme er mine to døtre lige startet med at spille fodbold i år, og de går super meget op i det. De ser frem til aftenens kamp, og derfor bliver det hygge i familiens skød, hvor vi efter en god middag finder flag og heppestemmer og -udstyr frem Icon_e_smile

Jeg har kun en positiv oplevelse i tankerne, når jeg tænker tilbage på Danmark - Holland: det var da vi i semifinalen i 1992 mødte dem. Holdet havde en masse skader, og John Sivebæk endte i kampen med at "stå en wing", og alligevel holdt vi datidens store hollandske stjerner stangen og fik 2 - 2 efter forlænget spilletid, inden vi vandt en gyser-straffesparkskonkurrence. Jeg tænker stadig tilbage på den kamp med helt særlige følelser, for kampen overværede jeg med min afgangsklasse fra handelsskolen. Mogens fra min klasse havde fået den idé, at vi skulle til Toga Party, så vi tossede fulde rundt i "romer outfit" imens vi sang og skrålede, og skiftevis gyste og jublede over kampen. Det var en fantastisk oplevelse, som i fodboldmæssig forstand kun overgås af finalen mod Tyskland, men som i fest stemning endnu ikke er overgået Icon_e_biggrin I år har Holland et skræmmende stærkt hold, så jeg har egentlig ikke de store forventninger til vort hold (sorry Icon_redface ), men hvor kunne det være sjovt, hvis vi kunne "drille" Hollænderne lidt igen... Icon_e_wink *hejser flaget smiley*
De venligste hilsner, John
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)