Bagkasse på Seiko 6105-8110
Jeg har kigget noget på på Seiko 6105-8110 og 8119. Jeg er efterhånden blevet ret vild med modellerne. Desværre er det svært at finde en model(gerne fra 1976) til rimelige penge og stand. Jeg er også blevet rådet til at holde mig fra filippinske sælgere, da de vist sætter dem sammen med forkerte dele. Nu til spørgsmålet. Jeg har undret mig over bagkassen på 8110. Den varierer åbenbart imellem to forskellige.

Er der nogen der kan fortælle mig, hvornår bagkassen skiftede udseende?

Er der nogen der ved, hvornår man skiftede fra 8110 til 8119? Og hvad er forskellen?
Svar
6105 klokkerne fra Seiko er super sprød vintage Icon_cool Ligesom du, så er jeg også primært til de store og let asymmetriske 8110/8119 klokker Icon_e_wink

Det er vanskeligt entydigt at besvare dine spørgsmål, da Seiko (efter mit vidende) har anvendt to forskellige bagkasser til klokkerne. Jeg kan ikke helt finde et "mønster" i anvendelsen, ej heller i tid, men generelt kan det om nummereringen siges således: ender tallet i det otte cifrede model nummer på 0, er vintage uret produceret til det japanske marked, og ender det på 9, er uret produceret til det nordamerikanske marked. Måske kan Harry give lidt yderligere info om bagkasserne her - er du der, Harry Icon_e_wink Icon_e_smile

Hvis du skal lande et 100% originalt eksemplar, bør du holde dig til de kendte good guys fra Thewatchsite og WUS. Prisen bliver dermed lidt højere, men til gengæld er du også sikker på at få korrekt info omkring originalitet. Jeg ville holde mig langt fra sælgere fra f.eks. Phillippinerne og i nogen grad også dem fra Thailand - sorry to say, men der kan du ikke være sikkert på ret meget Icon_e_sad (Der kan dog findes nogle purister fra disse lande via Thewatchsite og WUS, vil jeg dog lige skynde mig at sige) Ellers er der kun at sige: sæt dig godt ind i tingene, inden du køber vintage Seiko Icon_e_wink
De venligste hilsner, John
Svar
Tak for svar, Joepete! Icon_e_biggrin Ja, de asymmetriske 8110/8119 klokker er vildt charmerende!!!!!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)