Dele til Omega Cal 1010 (1012)
#1
Hej

Jeg kigger på et (semi)vintage Omega Seamaster med cal 1010 (det samme som cal 1012 men med færre sten).

Er det stadig til at få dele til dette værk?

Og ved service skal det da sendes til Omega eller kan en lokal ekspert som f.eks. Halse servicere uret?

Håber på lidt hjælp da jeg (også Icon_e_biggrin ) er ret blank på Omega ure Icon_smil
Svar
#2
Jeg har ikke haft problemer med service eller dele hos ex Krognos på 1010/1012 serien. Du skal dog være lidt opmærksom på, at netop 1010 som var først i serien havde lidt børnesygdomme. Det var Omegas første forsøg med at lave ure der havde meget lidt smøringsbehov, og det var ikke voldsomt velfungerende. Det blev rettet på 1011 og 1012.
Hvis det er velfungerende, sker der ikke det store, men som sagt, det er et værk med børnesygdomme
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#3
Uret er blevet serviceret af Omega Schweiz for ca. et år siden så de burde vel have "ryddet op" i de ting som skulle laves?!
Svar
#4
feilersen Skrev:Uret er blevet serviceret af Omega Schweiz for ca. et år siden så de burde vel have "ryddet op" i de ting som skulle laves?!
Hvis det har fået omega service for et år siden ville jeg da ikke være nervøs. Omvendt ved jeg ikke om man kan skifte helt mellem 1010 og 1011/12 delene som de ændrede til, men mon ikke det er helt OK hvis de har givet det fuld tur for eet år siden. Jeg ville ike være bange
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#5
Jeg tænkte mere på fremtiden, da jeg tidligere har kigget på nogle Heuer ure, som jeg fik at vide var meget svære at finde dele til.

Ak ja, hvor er der mange fine ure det er svært at beslutte sig Icon_e_biggrin
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)