1803 WG
Hej

Har altid været lidt vild med ref. 1803 men synes det er for "morfar agtigt" med rødguld, så er ikke hoppet på et endnu.

Nu er det gået op for mig at der også findes 1803 i hvidguld og så melder et par spørgsmål sig:

Er 1803 WG generelt set billigere eller dyrere end rødgulds modellerne?

Og er hvidguld lige så blødt som rødguld?

Og ikke mindst, hvad skal et pænt eksemplar med rem koste?
Svar
Synes at du skal prøve en 1803 før du køber, måske en af de faste pushere (Mads, tror jeg, har en = TimeToWatch.dk) ville låne uret mod en lille udlejningsgebyr for et - par dag (?).
WG versionen er ret sjældent og de få gange, jeg har løbet i én, har de kostet 50 - 100% mere end den "almindelige" i RG.
Jeg har selv én 1803 med brun crokorem - med 18 kt presidentlænke bliver for meget bling-bling (for mig). Og jeg har - at være ærligt - aldrig rigtigt vannet mig til det. Har den på kun i folks brylluper, begravelser og barnedåb...
På trods af den generelle Rolex prisforstigning, står 1803´er stille / falder lidt hele tiden, bortset fra stigningen i guldpris. Måske pga. mangel af efterspørgsel ?
Jeg ville ikke give mere end 14 - 16K for én i relativ pæn stand men uden lænke, prøv lige at søge sagen på eBay og så ta´ 20 - 30% væk fra "Buy it Now" pris og så er vi der - sådant ca.
WG er ligeså blødt end RG, men pga rhodineringen modstår den de helt små ridser bedre. Nu ved jeg faktiskt ikke, hvorvidt WG Daydate er rhodineret, så, udtalelsen er kun generel.

Hilsen John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
1803 er som John skriver meget sjældne og dyre i WG. Ofte også halv smadret. Søg evt. også på ref. 18039. De er også med plexi, er forbedret med quickset dato værk og der er flere i omløb. Prisen og standen er derfor bedre på disse.

Generelt er WG dyrere end YG så forvent 10-30 % oven i prisen.

/Mads
Svar
Hej igen,

Nu har jeg surfet som en sindssyg Icon_e_biggrin men kan ikke finde den helt store forskel på pris og stand på 1803 WG vs. 18039.

(jeg skal ikke udelukke at det er manglende erfaring mht vurdering af stand)

Er der nogen ulemper ved en 1803 WG ifht. 18039?
Dvs. er det svært at få dele til værk, service etc?

Tak for den (som altid) fine hjælp Icon_e_biggrin
Svar
Ingen forskel ud over 18039 har det nyere værk med QS. Ville mene prisen burde ligge lidt lavere, men har ikke tjekket for nylig. Ved NB times har et ok 1803 WG på rem til salg. Har du tjekket det ud?

/Mads
Svar
Ja tak, har set det men er ikke vild med skiven.

Har spurgt på VRF om de mener at man skal op med min $6,5k for et pænt head only 1803 WG.
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Ingen forskel ud over 18039 har det nyere værk med QS. Ville mene prisen burde ligge lidt lavere, men har ikke tjekket for nylig. Ved NB times har et ok 1803 WG på rem til salg. Har du tjekket det ud?

/Mads

Hej Mads

Har du købt noget fra Nbtimes? Jeg tror han er placeret i HK så man skal jo lige lægge told osv til beløbet.
Svar
Hvad skal man regne med at erlægge i told og moms, er det ikke omkring 35%?

Er det af varens værdi eller værdi+forsendelse?

Hvem afgør varens værdi (det forsikrede beløb)?

pft Icon_e_biggrin
Svar
35% er i overkanten.

Du kan læse om internethandel udenfor EU på Skats hjemmeside her:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2035302&vId=0

Tolden på et ur er ca. 6 kroner. Hertil kommer momsen.

JK
Svar
tak Icon_smil
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)