CK 2913 - Omega's 3 enighed - part 2!
gmt-geek Skrev:Vedr. lynetten så er der ligeså mange 3'ere der har reverse som 1'ere og 2'ere - ck2913-1->3 er jo helt det samme ur(en enkelt inscriptions detalje på bagkassen på 1'eren dog til forskel) og delene er egentlig bare kastet sammen indenfor det samme år eller 2! Så du kan i princippet godt finde dele fra en 1'er der tilsyneladende er yngre end dem der sidder på min 3'er....
- Og jo jeg har belæg for at sige det! Icon_e_wink

Vh. Jon
Det der er jo så typisk Omega så den tror jeg 100% på. Det gælder jo iflg. dem selv i svar til mig også kransen til speedmaster som skulle skifte plet placering på 90 tallet - og som nogen kun vil ha en pre pro hvis den er med gammel placering og en 145.012 med nyere osv - men Omega erkender, at de i en periode blev brugt lidt i flæng i overgangen
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
gmt-geek Skrev:Vedr. lynetten så er der ligeså mange 3'ere der har reverse som 1'ere og 2'ere - ck2913-1->3 er jo helt det samme ur(en enkelt inscriptions detalje på bagkassen på 1'eren dog til forskel) og delene er egentlig bare kastet sammen indenfor det samme år eller 2! Så du kan i princippet godt finde dele fra en 1'er der tilsyneladende er yngre end dem der sidder på min 3'er....

Det er dog lidt mere end én enkelt detajle på bagkassen der adskiller 1'eren fra 2 og 3... der er ingen søhest og kun teksten "waterproof" + "certified" + "High pressure", altså minus "seamaster", og teksterne er så ikke placeret rundt indenfor "midter cirklen", men rundt udenfor cirklen/"knækket"... og 1->3 er lavet indenfor max. 1 år, måske et par måneder mindre....men ellers er vi absolut enig Jon Icon_e_wink De 3 første del referencer har alle dele til fælles og med 2 lynette "optioner" og den ene del reference kan i princippet bestå af dele som er helt/delvis produceret/samlet før en tidligere del reference...men som sagt, de er meget tæt på hinanden tidsmæssigt... de skal blot ikke have værk nr. ret meget over 16.3xx. - jep, en anelse nørdet;-)

/Kim
Svar
kox Skrev:

Det er dog lidt mere end én enkelt detajle på bagkassen der adskiller 1'eren fra 2 og 3... der er ingen søhest og kun teksten "waterproof" + "certified" + "High pressure", altså minus "seamaster", og teksterne er så ikke placeret rundt indenfor "midter cirklen", men rundt udenfor cirklen/"knækket"... og 1->3 er lavet indenfor max. 1 år, måske et par måneder mindre....men ellers er vi absolut enig Jon Icon_e_wink De 3 første del referencer har alle dele til fælles og med 2 lynette "optioner" og den ene del reference kan i princippet bestå af dele som er helt/delvis produceret/samlet før en tidligere del reference...men som sagt, de er meget tæt på hinanden tidsmæssigt... de skal blot ikke have værk nr. ret meget over 16.3xx. - jep, en anelse nørdet;-)

/Kim

Enig med jer begge, MEN, iflg min angivelser skulle -1 og -2 have "alle" (hovedvægten) med den ene krans hvor -3 har hovedvægten.. med den anden..
Det er ihvertfald hvad mine kilder og egne tjek har vist mig. Men igen, det er lidt svært at være sikker når vi går 50+år tilbage..og ja, der blev mikset dengang...
Men er lidt spændt på din sidste kommentar Jon... "- Og jo jeg har belæg for at sige det! "
Med venlig hilsen
Hans Jørgen
------
There comes a time in the affairs of man when he must take the bull by the tail and face the situation.
W. C. Fields
Svar
gmt-geek Skrev:
Hans Jørgen Skrev:Hej Jon

Super tillykke med fangsten, så står der 2:1 til dig, du ender nok med at "vinde" 3:1 over mig i kampen Icon_smil
Jeg har længe været igang med forhandlinger på en 2915 der nok er gået i vasken, men jeg har også haft lidt andre prioriteter den sidste måned.

Spøjst der er en reverse/"modsat uret rundt" skive/drejekrans på din. Det plejer kun at være der på -1 og-2. Kun meget få -3 har det.

Glæder mig til snart at mødes og se "dit flotte par" Icon_smil

Hej Hans,

Jeg takker mange gange! Icon_e_wink

Om jeg ender med at "vinde" eller ej betyder ikke noget for mig - faktisk er jeg ikke specielt på jagt efter en 2915 og har ikke været det sådan helt rigtigt endnu.... En dag så dukker den nok op, men jeg kommer ikke til at lægge ren cash for den tror jeg - det må være muligt at kaste noget Rolex eller lignende i en evt. byttehandel - det er en del af min 2915'er plan! Icon_e_wink

Vedr. lynetten så er der ligeså mange 3'ere der har reverse som 1'ere og 2'ere - ck2913-1->3 er jo helt det samme ur(en enkelt inscriptions detalje på bagkassen på 1'eren dog til forskel) og delene er egentlig bare kastet sammen indenfor det samme år eller 2! Så du kan i princippet godt finde dele fra en 1'er der tilsyneladende er yngre end dem der sidder på min 3'er....

Vh. Jon

Det var også "vinder" som lidt en joke. Jeg har også andre ure jeg går efter før 2914+2915.
Men anyway, håber jeg kan se dine fine eksemplarer til UR2012 Icon_smil
Med venlig hilsen
Hans Jørgen
------
There comes a time in the affairs of man when he must take the bull by the tail and face the situation.
W. C. Fields
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)