Ny i faget, - behøver en smule hjælp fra eksperter :)
Hej

Jeg er nået til den erkendelse at jeg bare må eje et nyt Rolex ur. Efter at have kigget en del på de udvalgte modeller er mit (foreløbige) valg faldet på et Rolex GMT-master ll (116710). Efter at have kigget en del på diverse forums (inkl. denne) undre det mig at denne model ikke er så "populær" som 116610LV Rolex Sub, er der en særlig oversag hertil (mekanisk, kvalitet mv?)?

Endelig har jeg som mange andre et spørgsmål til prisen, og det værditab jeg vil få ved købet. Jeg har forhandlet mig frem til -10% hos en forhandler i DK, hvor meget kan man forvente at uret vil falde de næste pr år? Og vil de kommende Rolex-modeller falde som følge af at Schweizerfrancen er faldet betydeligt det sene stykke tid?

Håber i vil give jer tid til at guide en ny i faget Icon_e_smile
Svar
Velkommen til.

Ikke mange har lyst til at svare dig Icon_e_confused, og jeg kan ikke Icon_e_sad

Generelt må du forvente et vist værditab på ure. Rolex er dog et af de mærker som holder prisen fornuftigt. Selvfølgelig også fordi de stiger støt i nypris Icon_e_wink
Svar
Mig bekendt er 116710 ikke mindre populær end 116610LV. Der er en prisforskel, men den skyldes nok fortrinsvis at LV'en alle er næsten sprit nye, som ikke alle 116710'ere er. Brugtprisen er højere på LV'en, da den ikke har været på markedet så længe og udbudet mindreog alle ure næsten nye. GMT'en kom i 08. Nyprisen er også højere på LV hvilket afspejles i brugtprisen.

Der er ingen kvalitetsforskel på de to.

Mht. fremtiden kan jeg kun spå. Dit ur lander på små 40 k i brugtpris og nok ligge jævnt der fremover. Stiger nyprisen stiger brugtprisen delvist med op. Jeg tvivler på at man vil opleve en direkte sammenhæng i prisen i relation til franken med mindre vi ser voldsomme udsving som den stigning den har taget. Falder franken falder prisen ikke med, så længe købekraften på verdensmarkedet er intakt. Det ville jo være godt dumt af Rolex Icon_e_wink

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)