Nyt Omega ur
Hej alle.

Jeg var nede og kigge på det her ur i går.
[url]"http://timegeeks.dk/index.php?id=43&searchQuery=%20AND%20ads.category_ref%20%3D%20%2228%22%20AND%20ads.price%20%3E%3D%20%2218000%22%20AND%20ads.price%20%3C%3D%20%2219000%22%20ORDER%20BY%20ads.price%20asc&queryLimit=0&details=13078" onclick="window.open(this.href);return false;">http://timegeeks.dk/index.php?id=43&sea ... ails=13078[/url]

Jeg ved ikke meget om ure, og jeg kan ikke finde den model inde på nettet. Er den udgået?

Jeg syntes uret er rigtig flot, men hvordan er værket og, hvad brude prisen være på sådan et. (en smule ridser og en større skramme på spændet)

Derudover har jeg ledt efter et brugt [url]"http://www.urvaerket.dk/omega-speedmaster-broad-arrow-silver-dial-chronograph-leather-p-2591.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.urvaerket.dk/omega-speedmast ... -2591.html[/url] enten med rem eller lænke.

Hvordan er det ur i forhold til de ville?

Nogle eksperter der kan give mig nogle for og imod ved de 2 ure og guide mig lidt med den udgået model?

På forhånd mange tak.

ps. Vil være meget interesseret, hvis nogle har et broad arrow liggende?
Svar
Kan ikke sige så meget om modellerne i forhold til hinanden.

Uden at kunne huske reglerne på forum helt 100 %, så mener jeg ikke det er velset at reklamere for ure til salg på konkurerende sider.

Jeg mener til gengæld der er 2 fine eksemplarer af Speedmaster Broad Arrow modellen til salg her på siden til 17-18k. Du kan søge i databasen og finde dem.

Personligt synes jeg bedst om Broad Arrow modellen, og synes faktisk at det er rigtig meget ur for pengene.

God jagt!
Morten Østergaard Koch
Omega Planet Ocean XL
Panerai PAM292
İmage
Svar
Jeg var desværre ikke klar over, at man ikke måtte linke til salgsannoncer, men det kunne jeg have sagt mig selv.

Jeg kan ikke helt finde de Broad arrow du snakker om, vil du linke til dem hvis du ved hvor de ligger?
Svar
Mikkel288 Skrev:Jeg var desværre ikke klar over, at man ikke måtte linke til salgsannoncer, men det kunne jeg have sagt mig selv.

Jeg kan ikke helt finde de Broad arrow du snakker om, vil du linke til dem hvis du ved hvor de ligger?

Gå ind på vintageure.dk

Køb & salg --> Søg i databasen over ure til salg --> Omega --> Speedmaster Broad Arrow

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Der er mere at læse om: Omega De Ville Co-Axial Chronometer
Chronograph, på Uhrmageriets hjemmeside, der ganske korrekt meddeler, at uret er udgået.

Henvisningen til "Urværket.dk" om Speedmaster Broad Arrow - giver mig et problem.
- Hvor Ω's egen hjemmeside oplyser, at uret er udrustet med kaliber 3313, er det lykkedes "Urværket.dk", at "mase" en kaliber 3612 ned i uret.
Hvorfor "Urværket.dk" ikke har udrustet uret med den ekstra knap, der er så afgørende for betjening af et rattrapante urværk - er en kilde til dyb undren.

De 2 ure i opdrag, har altså begge kaliber 3313.
En tidligere (ligeledes udgået) udgave af Broad Arrow fandtes med kaliber 3303 (uden CoAx og uden glasbagkasse). Den ser (så) således ud:

İmage

Som sagt er de 2 ure teknisk identiske og valget mellem dem bliver udelukkende et spørgsmål om smag.

Der lyder sædvanligvis kun spage protester, når yndere af Broad Arrow benævner den: "Ω's smukkeste Speedmaster" ... jeg protesterer heller ikke Icon_e_wink
Hvor "De Ville kronografen" er stilfuld, er "Broad Arrow" magtfuld. Jeg deler iøvrigt MortenKoch's smag.

En eventuel diskussion om bedste gensalgsværdi, magter jeg simpelthen ikke at deltage i. - Her er min holdning begrundet i nedenstående rædsels-scenarie:
"Hold da helt op! - hvor er det ur da bare lige mig. Jeg må hellere købe et helt andet, der efterlader mig med få økonomiske skrammer ved et eventuelt gensalg".
For mig er "rædsels-scenariet" den sikre vej til ensartede, kedelige, ordinære og "åhh så værdifaste" ure, der egentligt aldrig har været "et hjertebarn".

Jeg er ganske bevidst om, at min holdning er en mindretals holdning; men selv mindretal har lov, at "pippe med på forum".
Derimod er det ikke velset, åbenlyst at handle ure gennem indlæg på forum. Så risikerer man en moderator på nakken Icon_mrgreen

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Mange tak for de fine svar.

Jeg fandt de 2 broad arrow der var til salg, er det noget galt med min computer, hvis jeg ikke kan få forstørret de små billeder der er inde på siden? Og det er generelt med alle urer for mig inde på vintageures køb og salg
Svar
De to ure der er tilsalg her på siden er den gamle model, hvis ikke jeg tager helt fejl.

Det betyder at de har et værk uden co-axial og uden safirglas på bagsiden, er det ikke korrekt?

Vil en nyere model med co-axial ikke være et bedre valg?
Svar
Mikkel288 Skrev:De to ure der er tilsalg her på siden er den gamle model, hvis ikke jeg tager helt fejl.
Det betyder at de har et værk uden co-axial og uden safirglas på bagsiden, er det ikke korrekt?
Jo.
Mikkel288 Skrev:Vil en nyere model med co-axial ikke være et bedre valg?
Noget vanskeligere, at svare kort på - efter min opfattelse.
Generelt vil CoAx vel(?) være at foretrække, når spørgsmålet drejer sig om anskaffelsen af et nyt, eller næsten nyt Ω.

På den anden side, er der ingen grund til at trække på skulderen af kaliber 3303.
Værket har været en "mellem station" fra Ω's side i processen mod at tilbyde in-house værker, hvilket 3303 eller 3313 dog ikke er.
Derimod er værkerne et stort horologisk løft i forhold til tidligere valg af værker.

Begge værker har været plaget af børnesygdomme, som har fået samlere til at stimle sammen om ethvert indlæg af formen:
"Jeg har hørt, at der har været nogle problemer med 33xx" - alle bekræftede hinanden....
..... og i løbet af ingen tid havde internettet "født en urban legend", at værkerne var dårlige.

De konstaterede problemer med værket er løst, og der foreligger kendte og velbeskrevne metoder til løsning.
Er man til at "nørde" om hvad der egentligt var problemet med 33xx, og ikke blot ureflekteret skræppen op i munden på hinanden, at det har jeg også hørt!
... kan man læse: Ω service manual og anvende [CTRL]+[f] til at søge på 3303 og 3313, og få syn for sagn.

Jeg har selv ejet en hvid Broad Arrow, var vildt begejstret og ærgrer mig stadig over, at jeg skilte mig af med den.
Den var mit bedst gående ur, bortset fra Marine Chronometer med -9 sekunder pr. år; men det er jo en anden type. Icon_rolleyes

Fylder bevidstheden meget, at værket er med den bedste teknologi, er CoAx jo uomgængeligt, og et dybt sug i tegnebogen må forudses Icon_e_wink

Svar
Geodoc

Dine svar har virkeligt hjulpet mig Icon_e_smile Mange tak for hjælpen!
Svar
Geodoc Skrev:En eventuel diskussion om bedste gensalgsværdi, magter jeg simpelthen ikke at deltage i. - Her er min holdning begrundet i nedenstående rædsels-scenarie:
"Hold da helt op! - hvor er det ur da bare lige mig. Jeg må hellere købe et helt andet, der efterlader mig med få økonomiske skrammer ved et eventuelt gensalg".
For mig er "rædsels-scenariet" den sikre vej til ensartede, kedelige, ordinære og "åhh så værdifaste" ure, der egentligt aldrig har været "et hjertebarn".

Jeg er ganske bevidst om, at min holdning er en mindretals holdning; men selv mindretal har lov, at "pippe med på forum".
Derimod er det ikke velset, åbenlyst at handle ure gennem indlæg på forum. Så risikerer man en moderator på nakken Icon_mrgreen

Jeg kan sagtens følge dig. Jeg erkender at jeg nok i vintage går i en blød bue uden om hvis det er noget med gensalgsværdi 0, men gensalgsværdi ligger nr 22 som parameter jeg køber ur efter - Jeg sælger omvendt ikke så mange, og skulle mine børn en dag efter min, uden tvivl dårligt timede, bortgang - ønske mig langt bort fordi jeg ikke havde tænkt på gensalg - ja så vil de kunne konstatere at det er præcis det er jeg er - Langt borte
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)