Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Så kom der et nyt Panerai hjem
Denne gang et base i titanium (176)
Jeg kan rigtigt godt lide den lave vægt, som følger med valget af titanium.
Med den rigtige rem, virker det meget "tool agtigt" eller råt om man vil
Jeg må dog også indrømme, at det er en ordentlig klods på armen, når jeg nu er blevet vænnet til at gå med Daytona´en
Men det er nu også meget fedt at have vidt forskellige muligheder i kassen
Jeg har lige monteret den selvsamme rem som "Korsbek" lavede til mig, da jeg fik mit allerførste Panerai for nogle år siden.
Looket på den er dog ændret noget i mellemtiden pga. "tidens tand"
Her i starten på min gamle 88´er.
Og her idag på min "nye" 176´er.
•
Svar: 1,636
Tråde: 46
Modtaget Likes: 21 i 10 svar
Givet Likes: 1
Tillykke! Lækkert valgt.
Da jeg skulle vælge mit første Pam i sin tid - så vaklede jeg også imellem 176 og et 112. Valgte en 112'er men har siden besluttet mig at jeg nu skal have et TI Pam.
Elsker simpelthen det lidt mere rå look. Og så er det også "lidt" mindre iøjenfaldende og underspillet end de skinnende stålmodeller.
Jeg har dog ikke haft mulighed for at holde et TI Pam endnu, så én ting jeg ikke har overvejet er vægten. Nogle skriver at det føles unaturligt/forkert let, mens andre skriver at det blot vejer lidt mindre end stålmodellerne og stadigvæk er en tung sag.
Men din vigtigste beslutning kommer først nu: Skal det oxsideres eller ej?
Se billerderne her, og søg på Oxy på paneristi for mange flere.
[url]"http://www.network54.com/Forum/353391/thread/1311719637/Oxi-Cleaned+177" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.network54.com/Forum/353391/t ... leaned+177[/url]
Det er åbenbart en proces, som mange sætter lidt skub i, og nøj hvor ser det fedt ud.
Det sker jo af sig selv over tid, men det tager vist alt alt alt for mange år.
•
Stinger Skrev:Men din vigtigste beslutning kommer først nu: Skal det oxsideres eller ej?
Se billerderne her, og søg på Oxy på paneristi for mange flere.
[url]"http://www.network54.com/Forum/353391/thread/1311719637/Oxi-Cleaned+177" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.network54.com/Forum/353391/t ... leaned+177[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er åbenbart en proces, som mange sætter lidt skub i, og nøj hvor ser det fedt ud.
Det sker jo af sig selv over tid, men det tager vist alt alt alt for mange år.
De overvejelser var allerede inde over, første gang jeg overvejede et Pam i titanium.
Den første tråd på Paneristi vedr. dette var for flere år siden
Og nej, jeg er tilfreds med looket, det har nu
Jeg synes vægten er en af de fedeste features ved et Panerai i titanium.
Dernæst farven.......
Du må godt se mit en dag, hvis du har lyst.
Jeg bor på syd Sjælland, men er rundt i hele landet jævnligt pga. arbejde
Du siger bare til, så finder vi ud af noget.
•
Svar: 6,129
Tråde: 559
Modtaget Likes: 151 i 91 svar
Givet Likes: 29
Til lykke med klokken, Kim  Super godt mix af titanium og patineret rem - ser super godt ud
Jeg kan rigtig godt lide titanium ure, og særligt her i varmen er de behagelige at bære, synes jeg
De venligste hilsner, John
•
Mr. Korsbek!
Unregistered
Ja tillykke med klokken.
Sjovt at se ens remme som efterhånden har en del år på bagen.
Synes det er flot med titanium og kan ikke forstå man ændrer på det.
Fandt du ud af hvad spændet var lavet af? Kan veje et af mine i stål, så du kan sammenligne. Det burde jo være titanium.
•
Helt klart titanium..........
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Givet Likes: 0
Hej Kim T
Tillykke med klokken, nu har jeg selv en Panerai Pam 55 som jeg faktisk bruger en del, og det er jo forgængeren til din, men gæt hvad for en rem der sidder på det ur ligenu, det var nemlig en super fed rem, som du kom til at sælge til mig, dog har jeg sat et et submarine spænde i titanium på remmen da spændet var i blankt stål.
MVH Peter
•
Jeg har også fortrudt at jeg solgte den til dig......
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Givet Likes: 0
Hej Kim
Det tænkte jeg nok, hvilket jeg vist også sagde til dig den gang du solgte den til mig, at du får et Panerai igen, hvilket jeg jo har ret i, og jeg bærer faktisk remmen ligenu på mit Pam 55.
MVH Peter
•
|