Endnu en ridder...
Så ankom mit nye Seiko Orange Knight Automatic. Jeg har siden anskaffelsen af mit Seiko Black Knight Quartz været meget imponeret over denne model som fåes til en meget favorabel pris. Jeg blev lidt nysgerrig efter at se et automatic, og da chancen bød sig, købte jeg denne:

İmage

Jeg vil ikke skrive så meget om modellen, da den allerede er beskrevet her på forum af en mere kyndig Icon_rolleyes . Dog vil jeg sige, at uret er et fund til prisen Icon_e_wink . Der er små forskelle på quartz- og automatic-modellen. Automatic skulle være lidt større i diameter, hvilket jeg dog ikke lige kan måle mig frem til. Til gengæld er automatic lidt tykkere og tungere end quartz-modellen. På quartz-modellen er der også en time-markering ved kl. 3, som ikke er der på automatic-modellen. Iøvrigt er der også en lille forskel i udførslen af hornene.

İmage
İmage

Alt i alt en super cool diver Icon_razz .
Svar
Det er dejlige ure, René Icon_e_smile De giver super god værdi for pengene, og på lænke, synes jeg, at de er Seikos "best value for money diver" i entry level kategorien Icon_cool Faktisk er det kun Sumo´en, som kan slå dem, og den hører jo hjemme under Prospex diverne, så det er meget godt gået af "knægtene" Icon_e_wink Icon_cool

Såvidt jeg ved, er kassediameteren og hornforarbejdningen den samme. Du kan f.eks. anvende din lænke fra quartz verisonen på automatic uret hvis du vil. Det er dog korrekt, at quartz udgaven er lige godt en mm lavere end både automatic og kinetic udgaverne Icon_e_wink Den orange version har ikke hobnail skive, men det har både den sort- og hvidskivede. Både kinetic og quartz udgaverne har den ekstra lume markering ved datovinduet, som automatic Knight ikke har. Så ens, og dog med forskelle Icon_e_biggrin

Nu mangler du jo bare den hvide, for at have alle skivefarverne repræsenteret Icon_e_wink

Som tillægsinfo kan jeg nævne, at Knight urene på lænke er tungere ure end Monster modellerne, som jo ellers går for at være rå og robuste. Icon_e_smile

İmage
De venligste hilsner, John
Svar
Jeg plejer mest at være til gummirem, men kan rigtig godt lide lænken til disse ure Icon_razz . Det kan da godt være, at man skulle gå efter en White Knight Kinetic, hvis den da findes. Er det ikke noget med, at de ikke er lavet i alle farver i alle versioner?
Svar
Skal du have fat i en kinetisk drevet Knight, kan det kun blive den med sort skive, da Seiko aldrig har lavet en med hverken hvid eller orange skive. Quartz drevet Knight kan du få med både hvid og sort skive, imens automatic Knight modellerne er lavet i alle tre skivefarver: Hvid, sort og orange Icon_e_wink
De venligste hilsner, John
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)