Ny chef hos Rolex!
Så er det åbenbart tid for tronskifte hos Rolex [url]"http://bazonline.ch/wirtschaft/unternehmen-und-konjunktur/Rolex-wechselt-Chef-erneut-aus/story/19323554" onclick="window.open(this.href);return false;">http://bazonline.ch/wirtschaft/unterneh ... y/19323554[/url]"

Bruno Meier blev chef i slutningen af december 2008, efterfulgte Patrick Heiniger, som sad på posten i 16 år, og bliver allerede nu afløst af den tidligere chef for Rolex Italien, Riccardo Marini, en mand på 64 år!
Ordet 'sofort' bruges i artiklen, så Bruno Meier skulle åbenbart hurtigt ud af 'vagten'
I artiklen gættes der på, at Riccardo Marini kun er en overgangsperson Icon_exclaim

Gad vide hvad der er 'los' hos Rolex Icon_question
Vh AndersSC
Svar
Ja uden at ville være aldersdikriminerende så kan man nok sige, at normale størrelser, tager man ikke en chef på 61 bort omg. for at afløse med en intern person på 64, så der er da lidt plads til spekulationer, som Rolex i den form selskabet har, kan vælge at være helt ligeglade med, og hvis de vil, kan de jo orientere lidt om baggrunden. Det eneste jeg kan finde på nettet, er en talsmand der siger:
Kode:
;The board has decided to update corporate structures in order to continue the dynamic development of the brand, prepare for the future and cope with a pickup in markets, especially emerging markets.
. Det tyder på en standard konflikt mellem ledelse / CEO og bestyrelsen om vejen frem.

I alle fald er det nok ikke noget der betyder noget for køberne, men altid spændende at følge
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej Hannover

Jeg har hørt at det var fordi at Rolex solgte 100.000 ure mindre sidste år. Icon_e_surprised

MVH Peter
İmage
Svar
peter Skrev:Hej Hannover

Jeg har hørt at det var fordi at Rolex solgte 100.000 ure mindre sidste år. Icon_e_surprised

MVH Peter

Ved du tilfældigvis om det mindre salg kom til udtryk i en bestemt del af deres kollektion?

Personligt er jeg ikke begejstret for formen på kassen til de nye Submariners.

På den anden side, kan det mindre salg vel også skyldes de relativt ubegrundede pristigninger. Og det har måske resulteret i at folk er gået efter andre gode mærker såsom IWC, Jaeger LeCoultre, Cartier, osv.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)