Tryktest er det vigtigt?
donjensen Skrev:
hannover_dk Skrev:Safir kan sagtens ridses og laves hakker i. Det er vanskeligere end i plastik naturligvis, men der laves ridser, og de er dyrere når der skiftes, sådan er det bare.
I København kan du få tryktestet mange steder til 2-300 kr, Krognos/JP ure og Mølbak vil jeg TRO gør det for noget i den stil når du skifter glas

Naturligvis kan uret være fake, det er der TH som er kan man bare slå fast, men du har jo papirer, og kan jo høre Mads Leier om uret hvis du kommer der forbi. Ridsen er ikke tegn på fake i sig selv.
vh

Kronos tryktester ikke ure. Det var ikke en del af mit fantastiske 2000,- kr eftersyn.
Så er han gået fra at kunne det. Han har tryktestet for mig - men om det er noget nyt - så er det da muligt. Trådstarter: Ring til JP ure og Mølbak og hør dem om de kan trykteste og hvad det koster. Det er nok ikke sandsynligt de kan teste over 200 meter, men det er jo heller ikke trådstarters behov.

Prisen bør ikke være så høj som nævnt af trådstarter- der er andre forretninger på vintageure.dk under urmager profiler - så der er mange andre der kan - bare ring rundt og få pris.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg bor i KBH, Jeg er studerende, så det var for mig en stor ting at købe sådan et ur, forhåbentlig det første i en række af mange. Jeg vil smutte en tur forbi Mølbak. Jeg har læst rundt på nettet vedr. safirglas og ridser og så vidt jeg kunne se var det som regel coatingen der blev ridset. Men det er det vist ikke i mit tilfælde. tak for svarene.
Svar
donjensen Skrev:Kronos tryktester ikke ure. Det var ikke en del af mit fantastiske 2000,- kr eftersyn.

Jeg har tit fået tryktestet hos ham - sidste gang er ikke mere end en måned siden.

Mølbak mener jeg til gengæld ikke har en maskine i butikken.

Klarlund gør det for ca. 250.- inkl. underskrevet certifikat mv.
Svar
Du tager altid et risiko, hvis Du udsætter et ur for vand. Den kan have bestået et tryktest den ene dag, så går det galt et par uger senere.
Ja, nu er det jo et "vandtæt ur", måske endda et dykkerur, det ved jeg ikke. Og der er kun få ting som jeg er mere ligegyldig med, som et dykkerur... Icon_mrgreen
Skift ur, når du står op!
Svar
Jeg nosser mig sammen og får lavet den tryktest Icon_e_smile Tak for rådene!
Svar
Hvis ud vælger Mølbak, så ring lige på forhånd. Han har ikke meget lange åbningstider.

/Bjørn.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)