Information omkring MarineMaster 300 SBDX001
Hej, er der nogen der har mere information/links til information på MM300 samt tuna + især omkring deres urværker?

JoePete...er du der Icon_smil
Med venlig hilsen
Hans Jørgen
------
There comes a time in the affairs of man when he must take the bull by the tail and face the situation.
W. C. Fields
Svar
Det glæder mig, Hans Jørgen, at du går i Marinemaster tanker Icon_e_wink Icon_e_smile

I de automatiske Marinemaster ure, både MM300 og den store shroudede Emperor Tuna, tikker Seikos inhouse 8L35 værk. Dette værk er en "neddroslet" version af 9S55 værket, som er at finde i nogle af Grand Seiko Automatic modellerne. 9S55 værket er dekoreret, justeret i 6 positioner og for temperatur. 8L35 værket har ingen dekoration, er justeret i 2 positioner og ikke for temperatur. 9S55 værket justeres til at gå meget præcist fra fabrikken, og Grand Seiko normen er noget strengere end COSC kravene. 8L35 værket har en noget højere tolerance, og er ikke finjusteret ab fabrik. Dette har dog ikke været noget problem for mig, da mine udmærkede urmagere - D´Herrer Halse i Horsens - justerede uret til at gå +1 pr. døgn, da jeg skulle have skiftet pakninger på uret Icon_e_wink

Værket tikker afsted med 28800 BpH, og visernes glidende gang hen over urskiven er en fryd at se på. Værket har en gangreserve på 50 timer og det kan naturligvis håndoptrækkes og har hack funktion. Samlingen af uret forestås af særligt erfarne Seiko urmagere i Japan, og Seiko fremstiller ALT selv, lige fra kasse, lænke og visere over lume materiale til olien, som anvendes i uret. True inhouse, kan man vist godt kalde det Icon_e_wink Icon_e_biggrin

Hvad skal jeg ellers sige ... nå jo: Fedt ur, hele vejen igennem Icon_e_wink
İmage

9S55 værket i en af Molles Grand Seiko Automatics - tak for billedet til Stefan Icon_e_wink
İmage
De venligste hilsner, John
Svar
Kanon flot ur og værk..!
Men da jeg tidligere søgte mere information omkring MM300 og værket fandt jeg nada..?

Jeg var Japan for et par år siden og søgte netop efter MM300 eller Grand Seiko men fandt dem ikke (normale shoppingmalls og et par ur butikker. Så jeg mangler stadig at se dem life
Nu mangler vi bare et Japansk GTG så jeg kunne få den at se in-the-flesh Icon_smil
Med venlig hilsen
Hans Jørgen
------
There comes a time in the affairs of man when he must take the bull by the tail and face the situation.
W. C. Fields
Svar
Som du er inde på, så ville det være super lækkert, om man kunne få set nogle af Seikos bedre ure IRL. Jeg mener faktisk, at der ligger forhandlere af Grand Seiko i Berlin og i Paris. De præcise adresser skal vi dog nok have søgt på, da de ikke er tilstede hos mig som rygradsviden Icon_e_wink Indtil da, kan du checke Stefans side ud. Stefan - Molle på de internationale fora - er en svensk Seiko entusiast, som tager nogle flotte fotos. Han har ejet nogle super lækre Seiko ure:

[url]"http://mollewatch.webgain.se/information/index.xhtm" onclick="window.open(this.href);return false;">http://mollewatch.webgain.se/information/index.xhtm[/url]

Kommer du til Tokyo på et tidspunkt, så er Chino et besøg værd. Familie har drevet urforretningen siden 1905 Icon_cool Chino er Seiko Select Shop, så hvis du bestiller Seiko på nettet gennem ham, så har du "true worldwide guarantee" Icon_e_smile

[url]"http://c-watch.co.jp/ww/history.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://c-watch.co.jp/ww/history.html[/url]

Du er altid velkommen til at komme forbi mig for at se og prøve MM300. En kop kaffe kan du også sagtens få med ved samme lejlighed Icon_e_wink
Svar
Joepete Skrev:Som du er inde på, så ville det være super lækkert, om man kunne få set nogle af ......

Du er altid velkommen til at komme forbi mig for at se og prøve MM300. En kop kaffe kan du også sagtens få med ved samme lejlighed Icon_e_wink

Kaffe og ure en god kombination Icon_smil lad os snakkes ved om det...Middelfart er Jo ikke langt...har faktisk boet på Ærøvænget med ekskonen ...
Med venlig hilsen
Hans Jørgen
------
W. C. Fields
Svar
Ø-kvarteret er et dejligt sted, Hans Jørgen. Det er tæt på skole og idrætsfaciliteter, og der er heller ikke langt til Middelfart centrum derfra. Ydermere, så ligger golfbanen og vandet jo også i umiddelbar nærhed Icon_e_smile

Hvis du en dag svinger forbi Fyn, så bare send mig en besked. Du skal være hjerteligt velkommen til at kigge forbi Icon_e_wink
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)