Ergonomisk hverdagskuglepen - forslag ?
Jeg slider den ene kuglepen op efter den anden, og de, som jeg jeg har anvendt, de har ikke været særlig behagelige at bruge i længere tid af gangen. Har du kendskab til en god ergonomisk hverdagskuglepen, så hører jeg gerne din anbefaling Icon_e_wink

Pris, mærke, historie osv er totalt ligegyldig. Det er ergonomi og holdbarhed, som er hovedparametrene for mig Icon_e_smile
De venligste hilsner, John
Svar
Holdbarhed = fyldepenne!

Det er vejen frem! Icon_e_biggrin

Ellers er der LAMY fra Tyskland - lækre produkter i alle prisniveauer:

F.eks. LAMY Al-Star
http://www.lamy.com/eng/b2c/al_star/222
İmage

Her er lidt forskellige kuglepenne, som alle bryster sig af, at være ergonomiske... Nogle kunne i ligeså høj grad minde om kvindelige legesager.... Måske ikke lige dét du skal sidde og lege med på kontoret, når chefen kommer ind... Icon_e_wink
http://www.thewritingpenstore.com/ergono...ncils.aspx

Så er der en flotte arbejdshest fra Parker: Urban Night Sky Blue:
İmage

-Morten
mortenb85 [vokal-i-cirkel] gmail.com
Svar
Hej

Min bedste kuglepen er en Ballograf som jeg har fået af Baun. Icon_e_biggrin

MVH Peter
İmage
Svar
Jeg sværger til Fisher Space Pen. De strejker aldrig og kan fås fra 100kr og opefter.
Jeg har selv en AG7-40 og et par B4'er.
Kig her: http://www.roding.com/group.asp?group=8
mvh
Jeppe
Svar
Tak for de mange bud Icon_e_smile Nu er det så bare at få prøvet et par af buddene af Icon_e_wink

Jeg har selv et par Fisher Space Pens, som jeg har været meget glad for, men de er desværre ikke behagelige for mig at skrive med, når der skal tages notater i 2 x 3 timer ... Icon_e_confused

Jeg købte en bærbar pc til at tage notater på, men jeg må erkende, at jeg skal have det "ind" gennem kuglepennen, for at det sidder fast i hovedet ... Icon_redface
Svar
Min løsning:

Drop kuglepennen og find en Rollerball (ikke for tynd streg) med et relativt tykt konisk greb beklædt med gummi - f.eks. af mærket Pentel (god kvalitet)

De er billige - smides væk, når de er tømt/slidt - og man skal ikke trykke særligt hårdt, for at få en tydelig streg.

Typisk skal man trykke ret hårdt ned på papiret med en traditionel kuglepen - og det er det, som (sammen med et tyndt glat greb) er anstrengende for hånden i længere tid ad gangen.

Alternativ:

0,5 mm pencil eller en fyldepen !
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Er også selv til engangskuglepenne. For mig fungerer "Pilot Super Grip" godt
Med venlig hilsen
Jesper

I kassen pt.:
Breitling SuperOcean A17360
Breitling Avenger Seawolf titanium E17370
Rolex GMT Master II 16710
Omega Planet Ocean 2200.50.00
Maurice Lacroix Pontos PT6048
Junghans Automatic cal. 651.10 (1969)
Svar
Tusind tak for tippet, Peter Icon_e_biggrin

Jeg havde sådan en Pentel rollerball til at starte ud med, men den bortkom. Det er først nu, da jeg ser hjemmesiden, at jeg kan genkende, at det var sådan en. Billig, men super god at skrive med Icon_e_wink
Svar
Må jeg også anbefale Pilot Explorer - det er en god bred rollerball som ligger perfekt i hånden og laver en fin let streg (du kan købe dem med forskellige tykkelser).

Vi har dem i æskevis på mit arbejde og på trods af at jeg har en Mont Blanc liggende, så tyer jeg nu oftest til Piloten.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)