upræcist submariner
Hej

Jeg er lykkelig indehaver at et Rolex Submariner fra 2009 - kobt i Genova.

Jeg har efter et stykke tid foelt at uret gaar upræcist, hvilket jeg nu har 'testet' og det faktisk ikke smaating, efter mine beregninger saa det cirka 5 sekunder i dognet, hvilket giver et stort udspring efter fks. 30 dage.

Hvad goer jeg? Daekker garantien overhovedet noget? Jeg har kobt det under en ferie, og har derfor ikke mulighed for at rejse til Genova for at faa det fikset.
Svar
Tager det helt roligt. Du er inden for COSC som er chronometer specifikationen - -4/+6 sek per dag. Du skulle ha købt kvartsur hvis du ville være sikker på noget bedre.

Hvis du har normal garanti fra rolex forhandler på det, så kan du gå til dansk forhandler A/D som så kan se på det eller sende det til Schweiz, men det gør de ikke ved en afgivelse på 5 sek. Måske hjælper de dig gratis med en justering.
Jeg kan ikke se om det vinder eller taber de 5 sek. HVIS det vinder 5 sek, kan du opnå lidt ved at lade det ligge på siden når du ikke bruger det og hvis det taber - så ved at lade det ligge på maven eller ryggen (af uret - det med at ha det på egen mave eller ryg er direkte søvnforstyrende) = fladt på bordet.

Tag det som det er og nyd uret, og når det går 1 minut galt efter 12 dage - så stil det hvis du har behov for den præcision.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Lad mig lige supplere med, at hvis den vinder (eller taber - helt underordnet) det samme hvert døgn (altså hvis det for dit ur er 5 sek hvert døgn), så er det er tegn på, at uret faktisk er meget "præcist". At det så lige er 5 sek for hurtigt eller langsomt per døgn er så selvfølgelig lidt generende, og det kunne i princippet justeres lidt bedre. Men som Hannover skriver, så er 5 sek indenfor det tilladte og sikkert ikke noget du kan få gjort bedre under garantien.

/Bjørn.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)