Fjerne ridse i ur-glas
Hejsa

Er det muligt at polere en ridse i et ur-glas op? Og hvad skal man i såfald bruge til det?
Svar
Hvilket urglas?
plexi
krystal
safir

Hvis det er dit nye Seamaster 300 er det jo safir glas - og så er der nok ikke en ridse i glasset men muligvis i coatningen.

Prøv at søge på "coatning" så kommer der svar på hvordan du kan fjerne den helt, hvis det har interesse.

vh Baun
Svar
Ja det glemte jeg lige at skrive. Det er ikke på Seamasteren (den får jeg først imorgen). Jeg har to andre ure, som jeg overvejer at sælge, men det går jo ikke med ridse i glasset. Det ene er et Citizen "Pingo" og det andet er et Rosendahl "Tom Kristensen". Såvidt jeg kan finde frem til, så er begge urene med mineralglas.
Svar
Jeremy Skrev:Ja det glemte jeg lige at skrive. Det er ikke på Seamasteren (den får jeg først imorgen). Jeg har to andre ure, som jeg overvejer at sælge, men det går jo ikke med ridse i glasset. Det ene er et Citizen "Pingo" og det andet er et Rosendahl "Tom Kristensen". Såvidt jeg kan finde frem til, så er begge urene med mineralglas.

Så er det lidt problematisk at polere det... Det nemmeste er at få nye glas i...
Svar
Jeg er enig med Rune - og i øvrigt, så SKAL en Pingo da have brugsspor Icon_cool Glassene til Pingo´erne er produceret i hobetal, så jeg kan ikke forstille mig at det kan koste ret meget af få skiftet ...
De venligste hilsner, John
Svar
Har ledt lidt på nettet, og en blanding af sprit og wienerkalk skulle kunne fjerne ridser i glas. Er der nogen der har prøvet det? Ved ikke om jeg tør eksperimentere med det. Måske skulle jeg prøve at få skiftet glasset i "Pingoen". Ridsen i mit Rosendahl er ikke særlig dyb, men hvis det skal sælges, trækker det jo alligevel en del ned.
Svar
Jeg ville holde mig fra det, da der kan opstå misfarvninger, små microridser og andet "u-planlagt" ... Icon_e_confusedUrene er dog dine, så du kan jo gøre hvad du vil Icon_e_wink

I øvrigt, HVIS glassene skulle pudses, ville diamant-pasta i to forskellige kornstørrleser ikke være den rette vej frem ... Icon_question
De venligste hilsner, John
Svar
Hvis vi får et dykker ur ind til tryktest, og glasset er ridset. Altså hvor der er ridser af en hvis kaliber. Så tryktester vi det ikke, da der er en højere risiko for at glasset sprænger. (hvilket vi også har prøvet et par gange). Derfor tør jeg slet ikke forestille mig, hvad der sker hvis man pudsede ridsen væk. Glasset bliver jo måltbart tyndere...

Men som Joepete siger: Dine ure, dit valg...
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)