jacob jensen
Unregistered
Jeg har et ur til 100m med skruekroner som jeg aldrig ville bruge i vand,selvom jeg ikke ville have noget imod at gå i vandet med et 200m ur uden skruekroner
vil jeg dog som udgangspunkt altid vælge et min 300m diver,og gerne et 1000m eller mere bare for at lave et rigtig overkill
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
guru13 Skrev:Nu har jeg altså et Fortis B-42, rated til 200M( hvilket jeg ikke betvivler) som er uden skruekrone.
Så den med at at skruekrone er et must for vandtæthed kan jeg ikke lige se...
Det ville jeg heller ikke være nervøs ved. Der er forskellige metoder - både skruekrone - og for den sags skyld helium ventil systemmæssigt.
Jeg ville også snorkle uden bekymring med et Fortis B42 hvis det var rimeligt nyt (ikke tørret i pakninger) - men som noget generelt, er naturligvis skruekronen en klar ekstra sikring og et godt tegn for et dykkerur. Skruekronen er ikke et must hvis uret er rated til 200 m og fra et anerkendt mærke.
vh
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Givet Likes: 0
Hej
Et hvilket som helst Rolex Oyster, kan tåle en dukkert også de gamle der kun er rated til 50 meter, og jeg mener selvfølgelig når alle pakninger og glasset er i orden.
MVH Peter
•