"moderne" rem til et vintage ur
Jeg synes også at det er super med lidt kulør på, og at natoremme samtidig er super behagelige er kun en ekstra bonus. Her er mit bud:

İmage
Svar
Med "brugt med måde" mener jeg ikke design - eller farvemæssigt - jeg mener uden at bruge det så meget at det ødelægger bakkassen.

Og så har jeg på fornemmelsen at guld er på vej ind - tag nu Elverdams rem på et guldur - det ville også vække lidt postyr - tror jeg!

vh Baun
Svar
Baun Skrev:...tag nu Elverdams rem på et guldur - det ville også vække lidt postyr - tror jeg!
Det skulle da kun være at hardwaren på min nato ikke er forgyldt.
Nu ved jeg ikke hvilken slags postyr du hentyder til, men jeg har kun oplevet positivt postyr.

På nær fra purister og/eller konservative Icon_twisted

Og at ødelægge bagkassen med nato remme!? Så skal der vel ekstreme midler til.
Normalt rykker mit ur ikke rundt på remmen, så det er vist mest et tænkt scenarie - eller er der konkrete eksempler?
Svar
Elverdam Skrev:
Baun Skrev:...tag nu Elverdams rem på et guldur - det ville også vække lidt postyr - tror jeg!
Det skulle da kun være at hardwaren på min nato ikke er forgyldt.
Nu ved jeg ikke hvilken slags postyr du hentyder til, men jeg har kun oplevet positivt postyr.

På nær fra purister og/eller konservative Icon_twisted

Og at ødelægge bagkassen med nato remme!? Så skal der vel ekstreme midler til.
Normalt rykker mit ur ikke rundt på remmen, så det er vist mest et tænkt scenarie - eller er der konkrete eksempler?

Tro mig, jeg har set mange ødelagte bagkasser - ødelagt af natoremme som har siddet på samme ur i et pr år... her er en.

Jeg mente positivt postyr - opsigt!

İmage

vh Baun
Svar
Det er helt almindeligt kendt at remme der kører over bagkassen (nato ex) bestemt over nogle år kan slide - ex navn og markeringer ned
Det betyder ikke de ikke er OK, men ha det med i tanken
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Ja det billede som Baun viser er da ikke for godt.

Det skal man da have i baghovedet hvis der er en fin bagkasse på uret. Det er da synd for den fine søhest at den er så slidt.
Nu er mit ur "heldigvis" hverken en Seamaster eller Constellation så der er bare en kedelig bagkasse med teksten waterproof. Så det er ikke en stor risiko i mit tilfælde.

En vigtig faktor i slitagen er vel også at man sørger for at der ikke samler sig alt for meget skidt mellem ur og rem!?
Svar
Elverdam Skrev:Ja det billede som Baun viser er da ikke for godt.

Det skal man da have i baghovedet hvis der er en fin bagkasse på uret. Det er da synd for den fine søhest at den er så slidt.
Nu er mit ur "heldigvis" hverken en Seamaster eller Constellation så der er bare en kedelig bagkasse med teksten waterproof. Så det er ikke en stor risiko i mit tilfælde.

En vigtig faktor i slitagen er vel også at man sørger for at der ikke samler sig alt for meget skidt mellem ur og rem!?

Jeg har også set mange bagkasser med tydeligt mønster fra nato rem - altså glatte bagkasser.

Nu skal du jo formentlig aldrig sælge uret, men jeg trækker normalt 500 kr fra hvis kassen har den slagt "forkerte" slidmærker, hvorimod almindelig slid (indenfor visse rimelige grænser) blot medvirker til urets autensitet.

Jeg ville ikke bruge et arvestykke med flot bagkasse med nato rem ret ofte. I ny og næ ok - men ikke som dagligt ur.

İmage

İmage

vh Baun
Svar
Hej

Jeg har set i hundrevis af meget slidte bagkasser, men det er grundet den meget brugte nylonrem, og nu taler vi for mange år siden, men det samme kan ske med en natorem, hvis man ikke rengør sit ur meget ofte, men dog aldrig så slemt som når man har brugt en gammeldags nylonrem, da den er meget grovt vævet i forhold til en natorem, men en rem der går under et ur vil altid give slid uanset model, men det er bare fakta, jeg bruger selv natoremme og Zulu remme på nogle af mine ure, og jeg sørger altid for at der ikke sidder noget skidt imellem rem og ur. Icon_e_wink

MVH Peter
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)