Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Jeg synes det kan være en vigtig del af snakken på et forum, at man kan kritisere. Der hvor den ikke virker er:
Når den kommer som kommentar til et ur en eller anden har købt (Giver kun folk der er kede af det og endeløse diskutioner)
Når den sættes op af folk der er dybt forelskede i Rolex, Omega, JLC og kritikken af andre mærker gives som forsvar for ens egne sympatier for et andet mærke.
Derimod synes jeg et forum vinder ved at der er nogen der generelt ryster op i opfattelser og i urindustrien, og brokker sig over hvis mærker springer over hvor gærdet er lavest o.s.v.
Hvis vi kun roser og siger næææææhhhh - så lærer vi ikke noget. Langt fra al kritik er berettiget, men den kan altid give anstød til, at vi får vendt tanken en gang.
vh
•
jacob jensen
Unregistered
Jeg er enig med dig et stykke af vejen hannover.
Dog mener jeg godt at man kan komme med kritik af et ur som en bruger herinde har købt,
uden de behøver at ende i sure mine og skytte krige.
Hvis man bare efter ens bedste evner kan forklare selvfølgelig i en sober tone
hvorfor uret ikke virker for en.
Det har jeg personlig gjort et par gange med POeren (uden jeg mener at have fået uvenner på den konto)
men derfor kan man jo godt sige tillykke til en der måske har fået landet sit "drømmeur"
Man vil altid forsvare sit "eget" mærke og se det i et lidt bedre lys tror jeg
mon ikke det kommer pr automatik hvis man prøver at forklare hvorfor man har valgt som man har.
•
jacob jensen Skrev:Dog mener jeg godt at man kan komme med kritik af et ur som en bruger herinde har købt,
Det kan man måske også, men hvis nu en person har købet - helt fiktivt - en Seiko aberdochdog eller en Breitling jasgagidigskaja - og viser den glad frem - se hvad posten havde med - så vælger jeg at holde mund, hvis jeg tænker, det var dog en rodet skive, eller - at det var dyrt for en standard ETA 2824.
Jeg vil simpelthen ikke gøre en ny ur-ejer ked af det. Så hellere tage kritikken mere generelt, over div punkter, som jeg dag godt kan se kan omfatte PO hvis man vil det - men ikke i sammenhæng med en mand der har brugt sine surt tjente penge på et ur
Generel kritik f.eks. Kors hvor har Zenith dog haft en periode med ganske få lækkert designede ure - eller AP har helt enkelt for mange farvelader som limited edition - eller - skulle xxxxx ikke tage sig sammen og komme videre end at levere ubehandlede 2824 basis ebauche i ure til 15.000 kroner - det synes jeg er helt OK
vh
•
jacob jensen
Unregistered
Det er jeg enig i hannover jeg vil heller ikke sige det var dyrt for feks. et standart ETA værk eller ligende,eller ligefrem spørge hvad uret har kostet.
Men jeg forklare gerne sagligt hvorfor uret ikke virker for mig feks. at sige at for mig har
denne Breitling en rodet skive det mener jeg ikke der er noget i vejen med.
Det er nemlig et smags spørgsmål og der mener jeg at vi SKAL være forskellige,men der er
for mig langt derfra og til at feks. hagle prisen og værket ned.
Men skal prøve at finde balancen uden at træde på den nye ejer.
jeg har selv prøvet det hvis nogle har spurgt mig om Tom K urene,det er en serie ure jeg bare ikke bryder mig om men der er intet galt i at sige på en pæn måde at det ikke er et ur jeg personlig ville vælge til de penge.
For mig handler det også om at være ærlig,man kan også som du er inde på lade være med at svare hvis man ikke bliver spurgt,den taktik har jeg også brugt et par gange
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Der er en stor forskel på om man spørger: Hvad synes du om mit nye ur - Om man blot viser sin nyerhvervelse frem.
I sidste tilfælde mener jeg ikke man bidrager med noget væsentligt hvis man skriver:
Tillykke med di nye ur - men xxxxxx er nu for bling bling efter min smag.
Hvorfor skal det nødvendigvis ud? Ikke at det gør så meget - og når man lægger billeder ud må man selvfølgelig tage det med. Jeg forstår blot ikke behovet for at sige det. og kan heller ikke se værdien i at nogen siger det, med mindre man altså bliver spurgt.
vh Baun
•
hannover_dk Skrev:jacob jensen Skrev:Dog mener jeg godt at man kan komme med kritik af et ur som en bruger herinde har købt,
Det kan man måske også, men hvis nu en person har købet - helt fiktivt - en Seiko aberdochdog eller en Breitling jasgagidigskaja - og viser den glad frem - se hvad posten havde med - så vælger jeg at holde mund, hvis jeg tænker, det var dog en rodet skive, eller - at det var dyrt for en standard ETA 2824.
Jeg vil simpelthen ikke gøre en ny ur-ejer ked af det. Så hellere tage kritikken mere generelt, over div punkter, som jeg dag godt kan se kan omfatte PO hvis man vil det - men ikke i sammenhæng med en mand der har brugt sine surt tjente penge på et ur
Generel kritik f.eks. Kors hvor har Zenith dog haft en periode med ganske få lækkert designede ure - eller AP har helt enkelt for mange farvelader som limited edition - eller - skulle xxxxx ikke tage sig sammen og komme videre end at levere ubehandlede 2824 basis ebauche i ure til 15.000 kroner - det synes jeg er helt OK
vh
Citat:
But sometimes the watch buyer is not aware that they have just paid 30.000.kr.For a ETA 2824 propped in a lousy case.It may seem hard,but we all have to live and learn.I know how dissapointed you can feel after buying your dream watch,and some one who is in the know tells you that you have wasted your money.I have done this.
But is it not the purpose of this blogg,to learn about watches from the experience of others?
Then you will not repeat your mistakes. Willy
•
jacob jensen
Unregistered
Jeg er for så vidt enig med dig willy
forummet er som jeg ser det helt sikkert også et sted hvor man kan lære om de forskellige ure.
Men jeg mener også at det er lidt op til en selv af finde ud af feks. hvilke værk der sidder
i ens nye ure,hvis man nu ikke vil give 20-30k for et almindeligt ETA værk.
Personlige vælger jeg dog bare ikke at sige alt det jeg lige mener om alle ure,
men stadigvæk syntes jeg jeg godt et tillykke kan bindes sammen med hvorfor den valgte model ikke lige er noget for en selv.
Ellers bliver det altså bare naajje hvor er det et lækkert ur bare det var mit,og kun positive
rosenrøde svar som ærligt talt vil lyde lidt hult ihvertfald i mine øre.
•
jacob jensen Skrev:Jeg er for så vidt enig med dig willy
forummet er som jeg ser det helt sikkert også et sted hvor man kan lære om de forskellige ure.
Ellers bliver det altså bare naajje hvor er det et lækkert ur bare det var mit,og kun positive
Jeg er enig med jeg begge. Poster man billeder skal man kunne tåle at ikke alle elsker uret. Jeg synes du siger det godt Jacob - bind det sammen så det ikke bare er nedhaglen, men omvendt - må det også være helt ok at svare, f.eks, Nice watch, but personally I would never pay 24.000 dkk for at watch with a standard ETA 2428
Jeg kan lige lægge til, at jeg helt undlader at svare, hvis det eneste bidrag jeg kan ha er, Lækkert ur - eller Fin klokke. - Jeg skal ha et specielt punkt at tale om - eller en eller anden relation til uret for at svare.
vh
•
hannover_dk Skrev:jacob jensen Skrev:Jeg er for så vidt enig med dig willy
Jeg er enig med jeg begge. Poster man billeder skal man kunne tåle at ikke alle elsker uret. Jeg synes du siger det godt Jacob - bind det sammen så det ikke bare er nedhaglen, men omvendt - må det også være helt ok at svare, f.eks, Nice watch, but personally I would never pay 24.000 dkk for at watch with a standard ETA 2428
Jeg kan lige lægge til, at jeg helt undlader at svare, hvis det eneste bidrag jeg kan ha er, Lækkert ur - eller Fin klokke. - Jeg skal ha et specielt punkt at tale om - eller en eller anden relation til uret for at svare.
vh
Citat:
I can agree with that.  Willy
•
|